אחת המשימות שלקחה על עצמה תנועת אומ"ץ היא לפקח מקרוב, ובאופן הדוק, על עבודת ועדות הכנסת – כדי לוודא שתהליכי חקיקה מתבצעים מתוך מחשבה מעמיקה על טובת הציבור הרחב. חוק חדש שנידון בימים אלה בוועדת הפנים, בראשותו של ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), מעורר דאגה.

החוק מאפשר לרשויות השונות לדחות מועדים ולהאריך תקופות של שלל פעולות, וזאת עקב מצב המלחמה. בין הנושאים המוזכרים בהצעה: הארכת תקופה למתן החלטה ע"י רשות ציבורית, דחיית מועד ביצוע פעולה לפי חוק חופש המידע, הארכת תקופת כהונה בשירות הציבורי ובגופים ציבוריים, דחיית מועד אחרון לכינוס אספה שנתית, דחיית מועדים בענייני תכנון ובנייה ועוד.

נציגי אומ"ץ בכנסת – שלמה קלדרון, מי שכיהן כיו"ר לשכת המבקרים הפנימיים בישראל, ועו"ד מוטי שנאבל – בחנו את הצעת החוק, ומבינים כמובן את הצורך בהתנהלות שונה מהרגיל בימי מלחמה. במקביל הם מסייגים: "יש לתת את הדעת להשפעה שיש לדחיית המועדים הללו".
פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ, הדגיש את סוגיית הזמן: "אמנם סעיף 20 בהצעת החוק קובע כי אין בהוראות חוק זה לגרוע מחובתה של רשות ציבורית לפעול במהירות הראויה בהתאם לנסיבות – אולם מי יקבע מהי מהירות ראויה?"

נציגי אומ"ץ העבירו את ההסתייגויות לח"כ אשר. בתנועה מתחייבים להמשיך לפקח על ועדות הכנסת השונות – שבהן מתבצע עיקר תהליך החקיקה, שכן בסופו של דבר גם חוקים שלא מגיעים לכותרות הראשית משפיעים במידה לא מבוטלת על החיים של כולנו.