הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

ימים קשים וכואבים עוברים על מדינת ישראל ואזרחיה. ובתוך כל זה, בעמותת תקווה ומרפא המאמצת את מחלקות הדיאליזה והנפרולוגיה לילדים ונוער, חווים את ההתמודדות היום יומית יחד עם תעצומות נפש גדולות אשר הם שואבים מילדים ומשפחות מהדרום ועוטף עזה. מרגע תחילת הלחימה בעמותת תקווה ומרפא לא מפסיקים לקבל בקשות סיוע. בעקבות כך, העמותה קיבלה החלטה ונכון להיום היא מממנת למשפחות של ילדי העמותה בתי מלון, דואגת לאוכל על בסיס יומי, ביגוד, הנעלה ולכל צורך קיומי שעולה על הדעת. נוסף על כך, הודות להיכרות עם העולם הרפואי, העמותה מבצעת גם העברת דמים והעברת ציוד רפואי מבתי חולים לבתי המטופלים, החוששים להתנייד בכבישים.

עד חזרת המסגרות החינוכיות לילדים, הפעילה העמותה שמרטפיה לילדי צוות הרופאים המסור ב"מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל". עוד דואגת העמותה לטיפולים פסיכולוגים לילדי העמותה בעקבות המצב המורכב, פותחת קבוצות תמיכה להורים ומארגנת ימי כיף למשפחות מהעוטף.

מנהלת העמותה, הגב׳ דבורה אגסי מספרת: ״כעמותה הרגשנו מחוייבות לדאוג למשפחות אלו, והתגייסנו להעניק מענה מיידי; דאגה לדירות אירוח ולבתי מלון בעבור המשפחות בקו החזית הדרומית אשר לצערנו המדינה לא מצעיה להם מענה. אלו משפחות שאחד מבני המשפחה או יותר, חולה כליות מטופלי דיאליזה ואינם יכולים להישאר תחת אש ובמקביל לנהל שגרה של טיפולי דיאליזה. ברשות העמותה מספר דירות אירוח אשר אוכלסו באופן מידיי, הממוקמות סמוך לבתי החולים ׳שערי צדק׳ ו׳בלינסון׳. כל אלו מתבצעים בזכות ידידי העמותה ובנות השירות והמתנדבים המדהימים. אני מאחלת כי הלוואי ונדע ימים טובים יותר״.

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים