סאגת המסיק הערבי ביו"ש: תושבים בישובים שערי תקווה, אלקנה ועץ אפרים שבמערב השומרון התבשרו אמש כי עתיד להתרחש למחרת מסיק ערבי בשטח הישוב. ההודעה עוררה זעם רב בקרב התושבים שהודיעו כי לא יאפשרו בשום מחיר את קיום המסיק בזמן המלחמה.

בשל מחסור בשופטים: אלפי תיקי תעבורה תקועים ללא טיפול
תשוחרר במסגרת המתווה: סטודנטית מהטכניון שנעצרה בגין תמיכה בחמאס

בהתארגנות זריזה, התייצבו כבר לפנות בוקר כ-80 תושבים בשני השערים בישוב, והודיעו לצה"ל כי יחסמו בגופם את הכנסת הפלסטינים. בעקבות מחאת התושבים, הודיעו בצה"ל כי המסיק שתוכנן להיום - מבוטל, ויתקיים ככל הנראה בהמשך השבוע בליווי של כוחות משטרה - מה שימנע לדבריהם את הסכנה.

בישוב לא התרשמו ומסרו לגורמי הביטחון כי בעיניהם כל מסיק, מאובטח ככל שיהיה מהווה סכנה חמורה לישוב וישמש לביצוע פעולות טרור ולאיסוף מודיעין. במקביל, הפיצו תושבים כרזה ביישובי האזור תחת הכותרת "זה ייגמר בדם" שקוראת לתושבים להגיע מחר ומחרתיים לשער הישוב ולהשתתף בחסימת המוסקים הערבים. "לא ניתן לנאצים להסתובב ליד הבתים שלנו בחסות המסיק, שער שומרון ואלקנה אומרים די", נכתב בכרזה.

תמי ברזנר, תושבת עץ אפרים, סיפרה: "אתמול בשעות בלילה התברר לנו כי בשעות הבוקר עתידים להיכנס בשערי הישוב ערבים מהכפרים הסמוכים כדי למסוק זיתים. התארגנו מהר התושבים של עץ אפרים, אלקנה ושערי תקווה, והגענו לשערים דרכם היו אמורים להיכנס הערבים, שם הודענו לצבא שאנחנו לא ניתן לזה לקרות. אחרי שעמדנו במקום בצורה נחושה במשך כשעה הודיעו לנו בצבא כי הערבים לא יכנסו היום, אלא ככל הנראה מחר ומחרתיים".

לדבריה, "אנחנו נמצאים כעת במלחמה שזוועות הטבח שפתח אותה היו כל כך קשות, ובשום פנים ואופן לא נאפשר לתרחיש האימים הזה לשוב על עצמו. ברור לנו שהמסיק משמש את ערביי הכפרים לא רק לקטיפת הפירות, אלא גם לאיסוף מודיעין וביצוע פעולות טרור בחסות הקרבה לבתי הישוב. מה גם שהשנה לא היה כמעט פרי על העצים, ומה שהיה הספיק לנבול - מה שמחזק את יותר את ההבנה כי המסיק הוא רק התירוץ לכניסתם לשטח".

"מחר בבוקר נתייצב שוב בשני השערים של הישוב ונמנע בגופנו את הסכנה. מרבית הגברים בישוב במילואים, ואנו נותרנו כאן הנשים והילדים להגן על הבית. אני קוראת לצה"ל ולמשטרת ישראל להורות עוד היום על ביטול המסיק המסוכן", הוסיפה ברזנר.