53 ימים אחרי מתקפת חמאס, צה"ל התיר לפרסום היום (שלישי) את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בתחילת המלחמה ב-7.10, ושגופותיהם מוחזקות ע"י ארגון הטרור חמאס: סמ"ר תומר יעקב אחימס, סמל קיריל ברודסקי וסמל שקד דהן. 

הרמטכ״ל: ״מוכנים להמשך הלחימה, לא נכון שמפקדים יעסקו באחריותם״ 
נאסר עליה לדבר: פרטים חדשים על הסיוט של אמילי הנד בשבי

שקד דהן ז"ל היה לוחם בגדוד 77 בחטיבה 7. אמו, סיגלית אמרה: ״מצדיעה לך, אהוב ויקר שלי, נלחמתי כל חיי לדאוג ולגדל אותך באהבה, חינוך מעולה, ערכים, סביבה ראויה. עשיתי למענך מה שהייתי חייבת כאמא, והצלחתי לשמור ולהגן עליך בהמון מצבים. נלקחת ממני לעולמים, לקחו אותך ולא דאגו להחזיר אותך, אפילו לא את גופתך. 

לא מכבד אותך, לא מכבד את המשפחה - ובטח שלא את המדינה. את הכבוד לך נתתי בחיים אמשיך לתת וגם אנציח אותך״, אמרה. ״דע לך כי המוני המונים אוהבים אותך. אני החלטתי לא לשבת שבעה כל עוד גופתך לא הוחזרה. אוהבת אותך לנצח נצחים, ילד יקר שלי״.

שני גולן, שהייתה מחנכת של שקד שלוש שנים בבית ספר כדורי, מספרת אודותיו: ״שקד היה ילד טוב וערכי מאוד. הוא ועוד כמה חברים מהכיתה התגייסו יחד ללוחמה בשריון, ועברו את הטירונות יחד. לצערי, הוא וחברו שלמד איתו יחד בכיתה - נלחמו יחד וגם נחטפו יחד לצערי. חברו מוחזק גם כן על ידי החמאס, לא יודעים מה מצבו״.

״היום בבוקר אמא של שקד בישרה לי את הבשורה המרה ששקד נרצח ומוחזק בידי החמאס", שחזרה. "זה בעיקר נורא עצוב לי, אני מכירה טוב את המשפחה של שקד, הקשר שלי איתם קרוב מאוד וגם כל הכיתה שלנו היא כמו משפחה אחת גדולה - עם חטוף אחד ונרצח אחד. קיווינו שהוא יחזור בריא ושלם, והתבדינו לצערי. הייתה תקווה עד הרגע האחרון שיחזור, ידעו שאולי הוא נפגע אך לא ידעו מה מצבו, מצער שזה הסוף״.