עמותת אלו"ט, בשיתוף עם משרד החינוך, משרד הבריאות ועיריית שדרות, מפעילה בימים אלה מעטפת של טיפול בריאותי מקדם בשני גני תקשורת לילדים עם אוטיזם שפונו מבתיהם, במתחם המלונות בים המלח.

תושבי הצפון זועמים על גלנט: "לא נאפשר לתת לנו להיות בארי 2"
"קבעתם את ערך הרעות": ערב הוקרה לשוטרים בתחנת המשטרה חדשה בשדרות

בנוסף, השבוע פתחה העמותה מתחם פנאי בשיתוף עם משרד הרווחה ורשויות העוטף, ובראשן עיריית שדרות, שיספק הזנה, הפגה והעשרה אחה"צ ל־55 ילדים עם צרכים מיוחדים.

בין הילדים הרבים שפונו עם משפחותיהם למלונות ים המלח יש גם לא מעט כאלה עם צרכים מיוחדים, ובהם גם ילדים עם אוטיזם. עמותת אלו"ט, שפועלת מתחילת המלחמה כדי לשמר ככל שאפשר את השגרה עבור הילדים ובני הנוער על רצף האוטיזם, מפעילה יחד עם משרד החינוך שני גני תקשורת בים המלח עבור ילדי העוטף על הרצף האוטיסטי (בני 3־6).

הגנים הוקמו במתחם ספא הצמוד למלון הרודס ים המלח, שלצורך העניין שינה את ייעודו. אלו"ט שינעה למקום כמות גדולה של ציוד טיפולי ומשחקי שמתאים לגנים ולילדים, ומסיעה מדי יום לים המלח את אנשי ונשות הצוות המקצועי שגויסו למשימה, ובהם מרפאים בעיסוק, מטפלות רגשיות, פסיכולוגיות, מנתחי התנהגות ובנות שירות לאומי.

כל הצוותים עברו הכשרה מיוחדת על ידי אשת מקצוע באלו"ט, המתמחה באוטיזם ובטראומה. במתחם הגנים מקבלים הילדים את כלל הטיפולים הפרא־רפואיים והמשפחות מקבלות הדרכות הורים מיוחדות.

כיוון שיום הלימודים במרכז בים המלח מסתיים בשעה 12:30, פתחה אלו"ט בשיתוף עם משרד הרווחה ובשיתוף הדוק עם עיריית שדרות ורשויות מהעוטף מתחם פנאי, המהווה המשך רצוף ליום הלימודים במסגרות, כולל ארוחת צהריים חמה שמוגשת לילדים ופעילויות חברתיות והעשרה שמועברות על ידי צוות תחום הפנאי של אלו"ט.

לדברי אתי אלוני, מנהלת חטיבת החינוך של אלו"ט, "מדובר בשיתוף פעולה הדוק בין מספר משרדי ממשלה והרשויות המקומיות, המאפשר הזדמנות ליום לימודים ארוך לילדי החינוך מיוחד שנאלצו להתפנות מבתיהם ומסגרות חינוכיות־טיפוליות שהם כה זקוקים להן. שיתוף הפעולה אפשר לנו להתגבר על הבירוקרטיה, ולייצר יש מאין מענה טיפולי וחינוכי לילדים עם מוגבלויות בכלל, ולילדים על הרצף האוטיסטי בפרט. הצוותים לא רק מאפשרים טיפול ושגרה לאותם ילדים, הם גם נותנים אוויר לנשימה להורים ואפשרות עבורם להתחיל לקיים שגרה בתוך כל ההמולה שהם חווים בתקופה מאתגרת זו".