פרופ' ג'ורג' ברייטברג, מומחה ברפואה דחופה מאוסטרליה, בן לניצולי שואה, הגיע בסוף אוקטובר להתנדב במחלקה לרפואה דחופה בהדסה עין כרם כדי לעזור ולהביע תמיכה, כשהוא משאיר מאחור את אשתו, ילדיו ונכדיו, ואת אמו ניצולת השואה בת ה־96.

"כשביום אחד מסוק מפנה קבוצת פצועים מהדרום וכל הצוות מוכן לקראתם ומתחיל בטיפול אינטנסיבי במיון או ביחידת הטראומה, אני מרגיש את היכולת שלי לעזור ולסייע וגאה באנשים שמחזיקים כאן את המקום", הוא מספר.

הקשר של ברייטברג לישראל הוא ארוך שנים – מלבד בנו שעלה לארץ לפני עשור, ב־11 השנים האחרונות הוא מגיע לישראל לפחות פעם בשנה, מלמד צוותים רפואיים על רפואה דחופה ועוזר לפתח קורסים בנושא. בשנים האלה הוא פיתח קשרים עם רופאים רבים בארץ, והבולט שבהם הוא ד"ר אחמד נעמה – מנהל המחלקה לרפואה דחופה בהדסה עין כרם, שהצליח בשיתוף פעולה עם מנכ"ל בית החולים יורם וייס לאשר את התנדבותו.

"אני מאוד מרוצה מההחלטה לבוא לפה", הוא מסכם. "זאת הזדמנות להראות לישראל שהעולם היהודי בתפוצות תומך בה, שהקשר שלנו הוא משמעותי וחם. אני אומר למשפחה ולחברים שלי שהאמת היא שאני מרגיש יותר רגוע בישראל, בעוד שהמצב בחוץ לארץ מאוד מתוח וכולם בחרדה".