הביקורת נגד ישראל בעולם סביב המלחמה נגד חמאס בעזה והסיקור החד־צדדי בגופי תקשורת מובילים בעולם לא הותירו את אנשי זיהוי החללים של הרבנות הצבאית אדישים, ולראשונה הם מזדעקים נגדה. 

"שילוב עולם הספר והלחימה": סיפורם של שלושת הנופלים מאותה הכיתה בישיבה התיכונית
בעקבות המלחמה: עשרות דיירי הוסטל לאוטיסטים בוגרים בשדרות פונו לרמלה

יותר מ־40 יום פועלים נציגי החיל סביב לשעון על מנת לזהות את החללים ולהביאם לקבורה בהקדם האפשרי. מבחינתם, טיעונים אלה מלמדים על "ניתוק מהמציאות". גורמים בזיהוי החללים של הרבנות הצבאית אמרו ל"מעריב" כי "רק מי שלא ראה את מה שראינו כאן בחודש וחצי האחרון יכול להגיד דברים כאלה. נחשפנו לזוועות שלא היו כמותם בתקופות הגרועות ביותר לעם היהודי. היו ימים שהריח של הגופות לא עזב אותנו, ורק מי שלא היה עד לזה יכול למתוח על ישראל ביקורת ולעשות השוואות בין מה שחמאס עשה בעוטף לפעילות של צה"ל ברצועה".
 
"לכל מי שנמצא כאן מאוד קשה", הוסיפו. "אלה סיטואציות ומראות שאף אחד לא צריך לראות. אתה מוקף במוות 24 שעות ביממה. ואז בסוף מגיעים אנשים ומאשימים אותנו שאנחנו רוצחי ילדים? שיבואו לראות מה חמאס עשה, הכל נמצא פה אצלנו". 

במהלך המלחמה הבינו בצה"ל כי המראות במתקני זיהוי החללים בבסיס שורה יכולים לתרום רבות להסברה הישראלית, שלרוב מתקשה להשפיע על דעת הקהל העולמית. לשם כך הפעילו בצה"ל את חיל הרבנות הצבאית, שאמון על המקום והוא זה שמטפל בחללים, להוביל את מאמצי ההסברה האלה. מאז פרוץ המלחמה עשרות משלחות מכל רחבי העולם הגיעו לסייר במחנה שורה כדי לראות מקרוב את הזוועות. 

בסיורים שהתקיימו בשבועות האחרונים נכחו חברי הפרלמנט הצרפתי, משלחות של דיפלומטים מהאיחוד האירופי, חברי הפרלמנט האירופי, חברי כנסת ושרים בהווה ובעבר ועיתונאים מגופי תקשורת בכל רחבי העולם כדוגמת CNN ,FRANCE 24, ה"וושינגטון פוסט" ועוד רבים אחרים.

לדברי הגורמים במערך זיהוי החללים, ההשפעה של הסיורים על הסיקור התקשורתי הבינלאומי גרמה לשינוי משמעותי חיובי ביחס לישראל בעולם. "כולנו שמענו על חברת הפרלמנט מצרפת שהתעלפה כשהייתה כאן. אנשים שהיו כאן מיררו בבכי כשהם ראו רק חלק קטן ממה שהיה אפשר להראות להם. קשה שלא לראות את ההבדל בסיקור של מי שביקר במתקן למי שלא. אנחנו מבינים כמה זה חשוב למאמץ ההסברתי של ישראל ואנחנו כאן במסירות נפש יום־יום נרתמים למשימה החשובה".