הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

מאז פרוץ הלחימה מקיימת התנועה המסורתית (קונסרבטיבית) תפילות במאהל החטופים. היום, כשהמתח בשיא לקראת שחרור אפשרי של חלק מהחטופים, התכנסו יחד עשרות מחברי התנועה המסורתית יחד עם נוכחי כיכר החטופים. "זו זכות גדולה לארגן את זה, לוודא שזה מתרחש מדי יום ולעמוד לצד משפחות החטופים. אין ספק שהן זקוקות לתמיכה, ומאז אישור העסקה בממשלה אפילו יותר", אומרת אלישבע ברק, מנהלת פרויקטים בתנועה המסורתית שלקחה את היוזמה ועומדת בקשר הדוק עם המשפחות, ביניהן איילת לוי,  אימא של נעמה לוי שהתחנכה בתנועת הנוער של התנועה המסורתית.

מעגל התפילה המרגש להצלחת עסקת החטופים  (צילום: דוברות התנועה המסורתית)
מעגל התפילה המרגש להצלחת עסקת החטופים (צילום: דוברות התנועה המסורתית)

מעגל התפילה שהחל מצומצם הולך ומתרחב מדי יום. בועז שרעבי ואחינועם ניני הצטרפו באחד הימים להוביל את השירה, וזמרים וזמרות נוספים מוזמנים להגיע. בתחילת החודש הצטרפה אל התפילה משלחת מנהיגות התנועה הקונסרבטיבית מרחבי העולם שבקרה בכפר עזה, מתחם האקספו, בית הנשיא ובמטה החטופים. "הייתי בישראל הרבה פעמים, אף פעם לא הרגשתי מצב רוח כזה, זה שונה לגמרי", מספר הרב סת' אלדסון, רב קהילה בפיסטבורג שחוותה בעצמה אירוע טרור קשה. "התפללנו בכיכר החטופים בתל אביב והרבה אנשים שהיו בכיכר, שרנו, והרגשנו את הכאב של כולם. זו חוויה קשה אך מיוחדת מאוד".

מדי יום בשעה 17:00, מתקיים מעגל התפילה בכיכר החטופים ואף נמצא בלו"ז הרשמי של מטה החטופים. אתם מוזמנים להגיע, לשיר, להתפלל, ולמצוא נחמה בביחד הישראלי והיהודי הזה.

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים