הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

בתיכון קשת בירושלים פועלת מזה 3 שנים יוזמה שהוקמה ע"י תלמידים בשם "קשישי". מדי שבוע התלמידים מבשלים עשרות מנות מבושלות לקשישים נזקקים ברחבי שכונת קטמונים ומחלקים להם בעצמם ויוצרים אתם קשר אישי.

מתחילת המלחמה, צוות קשישי הקימו את מיזם "תורנות מטבח"- ובישול של אוכל חם, טעים וביתי לחיילים בחזית, למשפחות של מפונים, לנשות מילואימניקים, מתנדבים ברחבי העיר וכמובן לא מזניחים את הקשישים שלנו.

מתחילת המלחמה יצאו תחת המטבח של "קשישי" מעל 7000 מנות לעשרות בסיסים, מלונות ובתים ברחבי הארץ. המיזם כולו מנוהל ומופעל ע"י תלמידות ותלמידים מתיכון קשת, יחד עם תלמידי כיתות תקשורת, מורים, הורים, בוגרים ומתנדבים מזדמנים.

מתן, מורה בתיכון קשת: "בשבועיים הראשונים למלחמה, כשכל המדינה עוד הייתה בהלם, לא התקיימו לימודים והתלמידים היו ספונים בבתים וצופים בסרטוני זוועות. ההזמנה להגיע ל"קשישי", לפגוש חברים, מורים ולעשות מעשה בעל משמעות - היה ממש מרפא עבור כולנו, ובייחוד עבור התלמידים. לא יכולנו לעשות את כל הפעילות הזו ללא תמיכות רבות ומרגשות של קרן ירושלים, מכון שחרית, קרן מנדל ועוד מאות רבות של תורמים פרטיים מהארץ ומחו"ל. עם ישראל במיטבו".

לפני חודש פנה לתלמידים אדם בשם ניל וינברג, שף במסעדת גורמה מאשקלון שמתחילת המלחמה נמצא בירושלים בלית ברירה. ניל הציעה את ניסיונו בבישול והצטרף לצוות של המטבח. ניל לימד את התלמידים את רזי המטבח, שידרג את המנות הקיימות, לימד אותם מנות חדשות וטריקים שרק טבחים מקצועיים מכירים. וכל זה בהתנדבות מלאה. זה פשוט נפלא לראות כיצד במקום להתלונן על עירו שנמצאת תחת טילים - הוא מוצא את כוחות הנפש להסתכל על האחר.

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים