כ-7,000 קשישים וניצולי שואה מתגוררים בבתי גיל הזהב של עמיגור, חברת הבת של הסוכנות היהודית, בכל רחבי הארץ. כשליש מהם מתגוררים ביישובי הדרום. בעקבות ההשלכות של מלחמת "חרבות ברזל", יצאה הסוכנות היהודית בקריאה לסטודנטים להתנדב בבתי גיל הזהב של עמיגור בבאר שבע, אופקים, קרית גת, אשדוד ואשקלון בתמורה למלגות.
 
מנהלת אגף הצעירים של הסוכנות היהודית, מיכל זמיר, אשר אחראית על היוזמה אומרת שכ-400 סטודנטים נרשמו להתנדבות, שמתוכם ייבחרו עשרות להשתתף בתוכנית. הם ילוו את דיירי עמיגור למשך מספר חודשים בהדרכה של אנשי מקצוע. הסטודנטים יעניקו לקשישות ולקשישים ליווי פרטני, יפעילו חוגים קבוצתיים, וייזמו פעילויות קהילתיות.
 
הקריאה להתנדב נבעה מהצורך בכוח אדם, שהתגבר בשל המלחמה, ומההבנה שדווקא בזמנים מורכבים אלו - הערבות ההדדית והמעורבות החברתית יחזקו את החוסן האישי והחברתי - הן של הקשישים הן של הסטודנטים. 
 
אמירה אהרונוביץ, מנכ"לית הסוכנות היהודית, סיירה היום עם יו״ר עמיגור משה עשירי ומנכ״ל עמיגור ארז שני ביישובי הדרום והעוטף: ״החיבור בין הסטודנטים לבין הקשישים שמתמודדים עם תחושת בדידות גדולה יותר בעקבות המלחמה הוא חיוני. למדנו זאת בעת משבר הקורונה ואנו עדים לכך גם כעת. זהו עוד נדבך בתרומה המופלאה של הדור הצעיר, שמשקפת את הערך של הערבות ההדדית בחברה הישראלית״.