הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

ביום השני ללחימה הוקמה ״סיירת מאמאנט״ ע״י מספר שחקניות שהחליטו לעשות מעשה וליצור הפוגה ספורטיבית ומשחקים משפחתיים. המתנדבות מהסיירת מגיעות למספר מוקדים ברחבי הארץ בהן מפונים מדרום הארץ ומצפונה, שביתם מוכרז כקו ראשון למלחמה וביחד מעבירות להן שעה וחצי של אסקפיזם ומשחק ספורטיבי משפחתי. מאות שחקניות הצטרפו ליוזמה והשאיפה היא לא להשאיר אף אימא מאחור, עד כה הסיירת הגיעה למעל 2,000 במגוון מוקדים ברחבי הארץ: חדרה, עמק חפר, נחשולים, תל אביב, נתניה, הרצליה, ירושלים, קרית יערים, מעלה החמישה, ים המלח, גבעת חביבה, ראשון לציון, אילת, נווה אילן, צור יצחק.

סיירת ''מאמאנט'' (צילום: יח״צ מאמאנט)
סיירת ''מאמאנט'' (צילום: יח״צ מאמאנט)

״מאמאנט״ -  ליגת האימהות בכדורשת, מונה מעל 11,000 שחקניות בכל רחבי הארץ. ליגת מאמאנט חרטה על דגלה את המשפט "כל אימא יכולה", ומטרתה לשלב כל אימא מכל מגדר, מגזר ודת ולשמש כור היתוך בחברה הישראלית. המודל של מאמאנט משוכפל ב-15 מדינות בעולם.

סיון שפר, מנכ״לית מאמאנט: ״מאותה שבת ארורה של ה-7 באוקטובר כולנו התעוררנו למציאות אחרת. אני תושבת קיבוץ גברעם שבדרום. הליגה שלנו איבדה שחקניות ויש לנו גם שחקניות שבני משפחתם נחטפו. באנו לזעוק את זעקתם של מי שנחטף ולסייע עם החזרתם הביתה בשלום. רתמנו את השחקניות שלנו בארץ ובעולם וכולנו מאוחדות. נעבור את זה ביחד, כשאנחנו לא משאירות אף אמא מאחור, החלק המאוד מרגש בסיירת: זה לראות את האימהות נחות, גם אם לרגע קטן, אנחנו מגיעים להעסיק את הקטנטנים ולהשכיח להם גם אם לרגע אחד את מה שקורה מחוץ למגרש״.

סיירת ''מאמאנט'' בפעולה (צילום: יח״צ מאמאנט)
סיירת ''מאמאנט'' בפעולה (צילום: יח״צ מאמאנט)

סול שוויישטיין, שחקנית ומאמנת, מובילת סיירת מאמאנט: בסופו של דבר גם אני מרגישה ברת מזל, שנפלה בחלקי הזכות להגיע לכל כך הרבה משפחות וילדים לעזור ולתמוך בדרך שלנו. הלוואי שנוכל להמשיך בעשייה.

אלונה מזר, שחקנית ומאמנת, מובילת סיירת מאמאנט:  ״מהרגע הראשון שנוסדה סיירת מאמאנט, לא היה לי ספק שאהיה חלק בלתי נפרד מהסיירת וארתם לכל משימה ולכל אתגר קרוב או רחוק על מנת לתמוך, לשמח ולהרים את המורל של המשפחות המפונות מהעוטף,אשר נעקרו מבתיהם״.

״סיירת מאמאנט״ מציעה לאימהות ומשפחות ברחבי הארץ להצטרף לפעילות ספורטיבית ללא עלות בטלפון 03-6373437

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים