הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

ארגון ידידים, המספק סיוע לאזרחים ברחבי ישראל, הקים פרויקט חדש להחזרת רכבים של חיילים במילואים מהבסיסים לבתיהם. הפרויקט, שנקרא "מהדרכים לבתים", נועד לסייע למשפחות החיילים ולשפר את הבטיחות בכבישים. הצורך הגיע ממשפחות מודאגות שיקירהם נמצאים בחזית הדרומית. הם קפצו למילואים ברגע, בלי לחשוב על כמה זמן הם עתידים להיות שם וכמובן לא לקחו בחשבון את נושא הרכב והצורך שלו בקרב המשפחה. משפחות רבות פנו לידידים עם סיוע להביא את הרכב הביתה.

לייזי שטרן, סמנכ"ל ארגון ידידים, הסביר כי הפרויקט מורכב מאוד, הן בפן הטכני והן בפן הבטיחותי. "היה עלינו להתארגן מראש עם הצרכים הבסיסיים כגון; וידוא בעלות רישיון רכב, אישורי ביטוח נהגים לרכב, אישורי תיעוד רכבים לפני ואחרי, ועוד", אמר שטרן. "בנוסף לזה, הקמנו צוות מיוחד של מוקדנים מקצועיים וכן גרעין של נהגים זמינים, על מנת לתת מענה מיטבי לניהול וביצוע הפרויקט."

לניהול הפרויקט בנושא הטכני נבחר נתנאל איינהורן, מתנדב ידידים שנים רבות ובעל ניסיון רב, המשמש כיום כסג"מ מוקד מרכז. "הקמנו קבוצות ייעודיות לנושא" מסביר איינהורן, "כשבמקביל פתחנו במערכת הקריאות הממוחשבת החדשה, את האפשרות לפתיחה ולקיחה של אירועים מסוג אלו." הבקשות לסיוע מתקבלות דרך מוקד הברזל, מוקד החירום שהוקם בעקבות הצורך המלחמתי.

מסייעים למאות לוחמים להחזיר את רכביהם מהשטח לבית. ארגון ידידים (צילום: יח''צ ארגון ידידים )
מסייעים למאות לוחמים להחזיר את רכביהם מהשטח לבית. ארגון ידידים (צילום: יח''צ ארגון ידידים )

עד כה, סייעו המתנדבים של ארגון ידידים בהחזרת מאות רכבים לחיילים. "הפרויקט מוכיח כי הוא אכן עונה על הצורך הגדול", אמר שטרן. "מלבד העזרה החשובה למשפחות, לבני הזוג, ולהורים של החיילים במילואים, הזקוקים לאותם רכבים כמו אוויר לנשימה, אלפי הרכבים העומדים בשולי הדרכים בסמוך לבסיסים, היוו ומהווים מפגע בטיחותי שעלול לסכן חיים.״

"אנחנו בארגון ידידים חושבים ומסייעים בפועל בכמה שיותר נושאים על מנת לסייע לאזרחי ישראל, לחיילים ולכוחות הביטחון", אמר שטרן. "ידידים הוא העוגן האזרחי של ישראל ומראה את הפנים היפות של ישראל. לאזרחים ולחיילים. כך עשינו וכך נמשיך לעשות, ובעזרת השם, ככה בטוח ננצח."

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים