שלושה ישראלים נרצחו בפיגוע הטרור שפקד את ירושלים בבוקר יום חמישי. הנרצח הראשון הוא הדיין הרב אלימלך וסרמן בן ה-73, דיין בבית הדין הרבני באשדוד. הוא נרצח כאשר היה בדרכו לבית הדין.

מתקפות טרור: שלושה נרצחו בפיגוע ירי בירושלים; פיגוע דריסה בבקעה

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הרב דוד לאו ספד לו: "יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית וכל בית ישראל קיבלנו הבוקר ביגון את הבשורה הקשה על הירצחו בידי בני עוולה של דיין בית הדין באשדוד הגאון הרב אלימלך וסרמן הי"ד הרב וסרמן מבכירי דייני בית הדין הרבני באשדוד הקדיש את חייו למען באי בית הדין במסירות עצומה. אני שולח תנחומים למשפחתו הנכבדה  ויחד עם כל עם ישראל נתפלל  לרפואה שלמה לכלל הפצועים בפיגוע הקשה".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי ספד לו: "קיבלתי בצער ותדהמה את הידיעה על הירצחו בידי בני עוולה של הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד בעת שהיה בדרכו לבית הדין באשדוד. הרב וסרמן, מהדיינים הוותיקים והחשובים של מערכת בתי הדין בישראל, שירת את עם ישראל שנים רבות במסירות תוך מאור פנים. תנוחמי למשפחתו היקרה שלא ידעו עוד צער".

הנרצחת השנייה היא ליביה דיקמן בת ה-24, תושבת שכונת הר נוף בירושלים, שהיתה בהיריון. דיקמן היתה מורה בבית הספר בית יעקב "דרך אמונה" ברמת ג' בבית שמש. חבריה סיפרו על מורה צעירה ומשמעותית, שהיתה בתחילת דרכה המקצועית. "היא ראתה את עצמה ממשיכה לעבוד בתחום ההוראה ומתפתחת בו מבחינה מקצועית", ציינו, "היא היתה מורה מובילה ומוערכת בבית הספר, ובחרה לעבוד בתחום הזה ולא כברירת מחדל".

נרצחת נוספת היא חנה איפרגן בת ה-67, מנהלת בית יעקב "בנות הדסה" בבית שמש. "היתה דמות משמעותית מאוד, אשת חינוך מסורה שהקפידה לעמוד בכל בוקר בפתח בית הספר ולקבל את הילדות", ספדו לה בעיר, "היא נחשבה לדמות מוערכת על ידי הצוות, דמות מובילה בקרב אנשי החינוך בבית שמש".

ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך ספדה לדיקמן ואיפרגן: "קיבלנו בתדהמה מרה את הבשורה הקשה על הפיגוע הנורא הבוקר בירושלים בו נרצחו חנה איפרגן וליביה דיקמן. נשות חינוך שהיו בדרך לשליחותן החינוכית בבתי ספר בעיר בית שמש כמדי בוקר. צוותי השרות הפסיכלוגי החינוכי בעירייה מלווים את צוותי המורים של בתי הספר ואת קהילת ההורים. אובדן קשה ובלתי נתפס של דמויות משמעותיות בחינוך ילדי העיר. אנחנו נמשיך ליישם את משנתן החינוכית בעיר ויהיה זה גלעד לזכרן".

מעיריית בית שמש נמסר כי "צוותים מקצועיים של עיריית בית שמש, מנהל חינוך, נוער וקהילה השירות הפסיכולוגי ומשרד החינוך, עוטפים ומלווים את הצוותים החינוכיים של בתי הספר וקהילת ההורים עם קבלת הבשורה המרה".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן: "מערכת בתי הדין הרבניים מבכה מרה את הירצחו של הדיין המצוין, הקדוש הרה"ג אלימלך וסרמן הי"ד על ידי בני עוולה בפיגוע הבוקר בשערי ירושלים. המנוח היה בדרכו לדיון חשוב בבית הדין הרבני באשדוד שם המשיך לכהן בשבועות האחרונים גם בעת האזעקות וההפגזות. בתי הדין הרבניים יחסרו מאוד את דמותו האצילית והרוחנית. המנוח זצ"ל הקדיש את חייו לבאי בתי הדין, סייע באלפי פניות ופתר בעיות סבוכות בענייני אישות וענייני ממונות. איבדנו דמות שכולה טוהר וחסד ויהי רצון ויבולע המוות לנצח וימחה ה' דמעה מעל כל פנים ויקוים בנו הפסוק "הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם השיב לצריו".