הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

מאז השבת השחורה, נרתם המגזר החרדי לטובת חיזוק העורף באינספור יוזמות בכל הארץ.

המטבח של ארגון חסדי אי"ש מביתר עילית, נפתח לראשונה בימי הקורונה כדי לבשל למבודדים ולמשפחות המתגוררים בעיר בעיקר. מאז פרוץ המלחמה הם הרחיבו את פעילותם ומבשלים מידי יום אוכל חם שנארז ונשלח חם וטרי ללוחמים בכל הארץ ולמשפחות המפונים. המתנדבים מגיעים למטבח קטן בביתר עילית, מניחים את סירי הענק על הגז ומתחילים לבשל. 

לקראת שבת הם עושים התאמה לתפריט ומבשלים את המטעמים של המטבח הליטאי – החל מקיגל, דרך צ'ולנט ועד דגים חריפים. בנוסף הם מטגנים מאות שניצלים, מכינים עשרות סוגים של סלטים ותוספות כדי שהלוחמים יאכלו אוכל ביתי טעים וטרי בשבת. את סירי הצ'ולנט הענקיים ומגשי הקיגל הם מסיעים לשטחי הכינוס של הלוחמים כבר בחמישי בלילה. 

צ'ולנט, קיגל ודגים חריפים – המטבח החרדי מתגייס לטובת המלחמה  (צילום: ארגון חסדי אי''ש )
צ'ולנט, קיגל ודגים חריפים – המטבח החרדי מתגייס לטובת המלחמה (צילום: ארגון חסדי אי''ש )

דוד שרייבר אחד הבשלנים המתנדבים סיפר: " יש לנו זכות גדולה לבשל ולשמח לוחמים ומשפחות שנקלעו למציאות שנכפתה עליהם. האוכל שלנו מגיע גם לפצועים בבתי חולים ואנחנו משתדלים בכל יום להגדיל את כמות המנות שאנחנו מבשלים כדי להגיע לכמה שיותר אנשים. אנחנו חלק מהעם הזה ואנחנו מרגישים שזאת תרומתנו הצנועה". 

המטבח של ארגון חסדי אי"ש הוא חלק ממיזם "אחים לעורף" המאגד בתוכו אלפי יוזמות אזרחיות של המגזר החרדי שהחלו מאז השבת השחורה כדי לקחת חלק במאמץ המלחמתי, להגדיל את הערבות ההדדית ולחזק את העורף. 

ארגון חסדי אי''ש מבשלים לחיילים (צילום: ארגון חסדי אי''ש )
ארגון חסדי אי''ש מבשלים לחיילים (צילום: ארגון חסדי אי''ש )

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים