דיווח: ישראל הביעה את רצונה להקים אזור חיץ בתום הלחימה בעזה

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ישראל הודיעה למספר מדינות ערביות שברצונה ליצור אזור חיץ בשטח הפלסטיני ברצועה עם סיום הלחימה כחלק מההצעות למובלעת ביום שאחרי. בין המדינות אותן עדכנה ישראל נמצאות ירדן, מצרים, איחוד האמירויות ואף סעודיה, שהסכם הנורמליזציה איתה בתיווך ארה"ב הושעה בשל המלחמה בעזה.

לידיעה המלאה >> 

דיווח אמריקאי: צה"ל ידע שנה מראש על תכנון המתקפה של ה-7 באוקטובר

תכנית המתקפה של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר הגיעה לידי צה"ל יותר משנה לפני שזו קרתה, כך עולה ממסמכים, מיילים וראיונות, דיווח עיתון הניו יורק טיימס האמריקאי. אולם, גורמי ביטחון ומודיעין ישראלים דחו את התוכנית כשאיפות בלבד, בטענה שיהיה קשה מדי לחמאס לבצע אותה, כך לפי הפרסום.

לדיווח המלא >> 

דיווח: ארה"ב שלחה לישראל פצצות חודרות בונקרים במשקל מאות קילוגרמים

הוושינגטון פוסט דיווח כי ארה"ב שלחה לישראל פצצות חודרות בונקרים במשקל 2000 פאונד. לצד הפצצות, סיפקה לישראל עשרות אלפי כלי נשק ופגזי ארטילריה אחרים, כדי לסייע במיטוט חמאס ברצועה, אמרו גורמים אמריקאים.

לידיעה המלאה >> 

מנסור עבאס קרא לארגוני הטרור הפלסטיניים להניח את נשקם

בראיון לרשת החדשות האמריקאית CNN נשאל יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס על הנזק שגרם ארגון הטרור חמאס עת שפתח במתקפה הרצחנית ב-7 לאוקטובר, ואמר בתגובה כי הוא מגנה בתוקף כל פגיעה באזרחים חפים מפשע, בהם נשים, ילדים וקשישים ואמר כי מדובר בערכים שנוגדים את האיסלאם, את האנושיות ואת האמונות הדתיות.

לדבריו המלאים >> 

צה"ל: גופתו של אופיר צרפתי אותרה בעזה וחולצה לישראל

דובר צה"ל הודיע כי גופתו של החטוף אופיר צרפתי ז״ל אותרה בימים האחרונים על ידי כוח משותף של צה"ל ושב״כ ברצועת עזה, והובאה לישראל.

לידיעה המלאה >> 

קיבוץ בארי הודיע על הירצחה של עופרה קידר בת ה-70 בשבי החמאס

קיבוץ בארי הודיע כי עופרה קידר בת ה-70 שנחטפה לעזה בשבת השחורה של השבעה באוקטובר נרצחה בשבי החמאס, וגופתה מוחזקת ברצועה. בעלה, סמי ז"ל, נרצח ביום הטבח. 

לידיעה המלאה >> 

מבוי סתום במו"מ להארכת ההפוגה, אנשי המוסד יחזרו לישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לאנשי המוסד שנמצאים בקטאר לצורך קיום המשא ומתן לחידוש ההפוגה, לחזור לישראל. בעקבות "המבוי הסתום במו"מ ובהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד דוד ברנע הורה לצוותו בדוחא לשוב ארצה", נכתב בהודעה מטעם ראש הממשלה. 

לידיעה המלאה >> 

בכירים איראנים חוסלו בתקיפה בסוריה; משלחת צבאית תצא לבגדד

שני בכירים איראנים חוסלו הלילה (בין שישי לשבת) בתקיפה שאירעה סמוך לדמשק, ועל פי דיווחים שונים יוחסה לישראל. בתגובה, צפויה לצאת לבירת עיראק משלחת צבאית בכירה מטעם טהרן, בראשות הרמטכ"ל האיראני.

לדיווח המלא >> 

השקר של חמאס נחשף שוב: עשרות רקטות אותרו תחת ארגזי אונר"א

עשרות רקטות שהוחבאו תחת ארגזי אונר"א בצפון הרצועה, אותרו ע"י כוחות צה"ל. כמו כן, מתחת לארגזים נמצאו כ-30 טילי גראד למרחק עשרה קילומטרים ועשרות טילים נוספים. 

לידיעה המלאה >> 

תיעוד: כך נראה מעוזו של סינוואר לאחר הפצצות צה"ל

לאחר תום הפסקת האש שהופרה ע"י החמאס, חזר צה"ל לתקוף בעוצמה במספר מוקדים ברצועה כשביניהם - מעוזו של מנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר. בתיעודים שונים שהופצו, ניתן לראות את הנזק המשמעותי שנגרם במספר רב של מקומות באזור. 

לצפייה בתיעוד >> 

כך גילו בישראל על גורלם של חלק מהחטופים בעזה

במהלך הימים האחרונים נודע כי החטופים מיה גורן, אריה זלמנוביץ', גיא אילוז ורונן אנגל נרצחו בשבי החמאס. ההחלטה להכריז על כך התקבלה בין היתר בעקבות מידע רב שהביאו אתם החטופים ששוחררו. מיה רגב ששוחררה במהלך אחת הפעימות מהשבי, סיפרה כי אילוז אושפז לידה בבית החולים, ומת מפצעיו.

לידיעה המלאה >> 

הלקח שלמדו בישראל בנוגע לעסקאות שבויים עתידיות

גורם בכיר בישראל מסר כי מעתה היא תפעל לביצוע של עסקאות שבויים, גם ללא הפסקת אש בפועל, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. עד כה, התעקשו בחמאס כי כל ביצוע של עסקה מסוג זו, תבוצע במהלך הפוגה של האש. 

לידיעה המלאה >> 

יצא לרכב ולא חזר: רון בנימין שנחשב לנעדר מאז הטבח - חטוף בעזה

משפחתו של רון בנימין, שנחשב לנעדר מאז הטבח בשבת השחורה, עודכנה כי הוא חי ונמצא בשבי חמאס.

לידיעה המלאה >> 

ארגון הנשים של האו"ם מתייחס לראשונה עדויות האונס של מחבלי חמאס

לאורך השבועות האחרונים, הצטברו עדויות רבות על למעשי אונס והתעללות מינית שביצעו מחבלי חמאס בנשים, במהלך הטבח בתחילת חודש אוקטובר. עד כה, ארגוני נשים רבים בעולם נמנעו מלהתייחס לדברים, וכעת, בארגון הנשים של האו"ם פרסמו סוף סוף התייחסות לדברים. "אנחנו מודאגות מאינספור העדויות על זוועות ואלימות מינית בזמן המתקפה", נכתב. 

לידיעה המלאה >> 

מענה למארב מחבלים וירי ארטילרי נרחב: כך נראה חידוש האש בדרום

מעל ל-400 מטרות הותקפו ע"י צה"ל ביממה שחלפה מאז תום הפסקת האש, שהופרה ע"י ארגון הטרור חמאס. במהלך הלילה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מעל ל-50 מטרות בתקיפה נרחבת במרחב ח'אן יונס.

לפרטים המלאים >> 

זלנסקי חושש מהשלכות המלחמה בעזה, ומצהיר: נכנסנו לשלב חדש מול רוסיה

נשיא אוקראינה ולדמיר זלנסקי הביע חשש כי המלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני של מחבלי החמאס בדרום הארץ. עלולה להאפיל על הלחימה הממושכת של ארצו נגד רוסיה. "אנחנו כבר יכולים לראות את ההשלכות של שינוי תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית בגלל הטרגדיה במזרח התיכון", ציין. 

לדבריו המלאים >> 

קלף המיקוח שנשמר ע"י החמאס: מאחורי הקלעים של קריסת הפסקת האש

המשא ומתן בנוגע להארכת הפסקת האש בין ישראל לחמאס קרס, לאחר שארגון הטרור סירב לשחרר כ-10 נשים שמוחזקות בשבי, כך דווח ע"י ברק רביד ב"וואלה!". שלושה בכירים ישראלים טענו כי במקום, דרשו בחמאס להתחיל במשא ומתן על שחרור גברים מבוגרים.

לדיווח המלא >>