הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

במסגרת פעילות ההפוגה, הגיעו שורדי השואה אל הישיבה ליום מהנה. התוכנית כללה פעילות גופנית חוויתית המותאמת לגילם המבוגר וארוחת בוקר מפנקת מעשה ידי התלמידים. כמו כן, הם ארזו יחדיו חבילות עם ציוד ופינוקים עבור החיילים שנלחמים בעזה. את האירוע קינחו בשירה בציבור.

התלמיד ליאור מליק, ממארגני האירוע מספר: "שמחנו מאוד לארח את השורדים בישיבתנו ולמדנו מהם הרבה מאוד. במיוחד בתקופה הזאת יש ערך גדול לשמור על קשר עם דור השורדים שהקים את המדינה הנפלאה שלנו".   

פעילות זו מתווספת לשלל פעילויות המעמיקות את הקשר הבין-דורי בין תלמידי הישיבה לשורדי השואה. בין היתר, מידי חודש מתקיימת חגיגת יום הולדת לקשישים שנולדו באותו חודש. בחג החנוכה, התלמידים יתפצלו לקבוצות וידליקו ביחד עם שורדי השואה נרות בביתם. זאת ועוד שמסיבת חנוכה משותפת תערך עם שורדי שואה ובשיתוף המחלקה לאזרחים וותיקים של עיריית רחובות.

במסגרת הפעילויות השונות נוצר קשר ארוך-טווח בין התלמידים לשורדי השואה. למשל, אחד התלמידים נמצא בקשר עם שורדת שואה אותה הכיר בחג חנוכה שעברה, משוחח איתה ומארגן מפגש בביתה. הקשרים הללו שנוצרים הם חשובים להפגת בדידות בכל ימות השנה אך הצורך בהם גובר בעיקר בעת המלחמה. 

הרב שמעון שושן ראש הישיבה מוסיף: "מאות תלמידי הישיבה התנדבו בחודשיים האחרונים בעשרות מקומות. שורדי השואה ברחובות הם גיבורי דורינו וראויים לכל חיבוק. אשרינו שאלה הם בנינו".

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים