סמוך לכניסת השבת ביום שישי האחרון הציבו תלמידי ישיבת ״נהורא״ שבמבוא חורון שולחן ריק בדומה לזה שהוצב במקומות רבים בעולם, במטרה לעורר את המודעות לחסרונם של החטופים והציפיה לשובם.
 
סמוך לשולחן שבת ערוך כמניין החטופים קיימו בני הישיבה תפילה להשבת החטופים ולשלום חיילי צה״ל וקראו פרקי תהילים. אחרי שהוצב בכיכר החטופים ומשם בטיימס סקוור, בקופנהגן, במילאנו וברומא, זו פעם ראשונה שהמיצג המזוהה ביותר עם המאבק ההסברתי למען החטופים מוצב בישיבה חרדית. על הכיסאות נרשמו שמותיהם של החטופים והחטופות. את התפילה סיימו הבחורים בשירת "אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה".

ראש ישיבת נהורא הרב אברהם גרינבוים אמר כי "מאז האסון כולנו מבקשים לפעול למען עם ישראל. תלמידי הישיבה שהוסיפו סדרי לימוד ותפילות ביקשו גם להתחבר למסר היהודי הבינלאומי שאיננו שלמים עד שכל החטופים ישובו, באמצעות השולחן הריק. אימצנו את המיזם של שולחן השבת שהפך לסמל בכל העולם בכדי לומר שאנחנו חלק בלתי נפרד מהמאבק הזה. בעת הזו נתפלל לשלומם של החטופים ולהצלחת חיילי צה"ל".

בתום התפילה אמר אחד הבחורים שלומד בישיבת נהורא: "המיצג הזה הוא קידוש השם גדול. חשוב לי להתפלל להשבת החטופים ולהצלחת חיילי צה״ל כי הם האחים שלי. עם ישראל זה כולנו ביחד ואי אפשר אחד בלי השני. השנה האחרונה הייתה קשה, אנחנו חייבים את האחדות בעם ישראל, היא הכי חשובה, אנחנו לא עם בלי זה".

ארגון "אחים לעורף" שמקדם פעילות התנדבותית בקרב הציבור החרדי לטובת אזרחי ישראל, עומד מאחורי היוזמה להציב שולחנות שבת גם בריכוזים חרדיים ופועל לכך שישיבות נוספות יצטרפו ויציגו את המיצג.