הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

כבר שלושה שבועות שחניכי וחניכות המכינה הקדם צבאית "חמש אצבעות" מזכרון יעקב נמצאים באילת, שם הם מסייעים בחיזוק פיזי ומנטלי לילדי העוטף שפונו מבתיהם לאחר הטבח המזעזע שהתרחש בשבעה באוקטובר. 

דרור ינאי מנהל המכינה ובוגר שייטת 13 במיל' מספר: "הגענו לכאן בשיתוף ארגון "חוסן לילדינו". כשקראו לנו וביקשו שנגיע לסייע לאף אחד ואחת לא היה ספק שנעשה את המשימה הזו, אנחנו מתעוררים בבוקר ומעניקים לילדים האלו שמגיעים מהקיבוצים, מאשקלון ושדרות העצמה נפשית, פיזית ומנטלית. הם חוו טרגדיה נוראית ואני חושב שזה המעט שאנחנו יכולים לעשות עבורם" 

ינאי מספר כי חניכיו שאמורים להתגייס לשירות קרבי בחודשים הקרובים הם למעשה הלוחמים של העורף. 

רב סרן במיל' עמיר מנחם גם הוא יוצא שייטת 13 שמנהל את התנועה החינוכית "חמש אצבעות" מספר: "חמש אצבעות היא תנועה חינוכית שמעניקה העצמה פיזית-מנטלית לאלפי ילדים בישראל, במקום לשבת במסכים בבית אנחנו לוקחים את הילדים לפארקים, ודרך שיטה מאוד עמוקה הילדים האלו מקבלים כוחות מנטליים ופיזיים, מה שחניכי המכינה הקדם צבאית עושים עם ילדי העוטף זה המעט שאנחנו כארגון חברתי חינוכי יכולים לעשות בהתנדבות".

תלמידי מכינת חמש אצבעות (צילום: מכינת חמש אצבעות)
תלמידי מכינת חמש אצבעות (צילום: מכינת חמש אצבעות)

קאי גרינפלד בת 18 שאמורה להתגייס בקרוב לצה"ל אומרת כי מאוד היה חשוב לה להגיע ולסייע לילדים: "הבנו מהר מאוד שצו השעה שלנו הוא להתגייס למען ילדי העוטף שביום אחד איבדו את הבית שלהם, את הקרובים שלהם והשגרה. בנינו שגרה חדשה באילת. זאת שגרה שלא דימיינתי אף פעם אבל החיים לא צפויים. התקופה הזאת לימדה אותי שכל ילד הוא עולם וכשאני מעבירה להם אימון גופני, נותנת חיבוק, אוזן קשבת אני בעצם נותנת להם שפיות, שגרה, חוסן ובטחון" .

דרך האימון  אומרת גרינפלד "אני מתחברת אליהם ולומדת אותם בצורה הכי טובה. אני יכולה להרגיש איפה הם צריכים את החיזוק שלי. לפעמים זאת מילה טובה, ולפעמים זה פשוט אתגר ספורט שהם צריכים לעבור.  העשייה לא פשוטה, אבל למזלי אני קמה בבוקר לדברים שאני הכי אוהבת ספורט, ילדים, והחברים שאיתי במכינה"

עמיר מנחם רב סרן במיל' בוגר שייטת 13 ומייסד תנועת חמש אצבעות אומר כי התנועה החינוכית שהוא ייסד נועדה בשביל הימים האלו: "קיבלנו קריאה להגיע ולתת את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב.

מאז שהתחילה המלחמה נתנו מענה חינוכי ל-3500 ילדים ובני נוער ברחבי הארץ שחלקם ילדים ונוער מהעוטף. הם מקבלים מאתנו אימונים פיזים-מנטלים ותכני העצמה ומעל הכל קהילה אופטימית וחזקה. תנועת חמש אצבעות תהיה שם בשבילם לעוד הרבה זמן."

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים