כחלק מפעילות ההסברה הישראלית להצגת הזוועות שביצע חמאס במתקפת הטרור הרצחנית ב- 7 באוקטובר 2023, קיים אמש (שלישי) מערך דובר צה"ל בשותפות המשרד לשוויון חברתי ומשרד ראש הממשלה, הקרנה סגורה של סרט העדויות. להקרנה הוזמנו מנהיגי החברה הערבית בישראל, ובהם ראשי רשויות מקומיות ערביות, מנכ"לי רשויות מקומיות ערביות, מנהלי מתנ"סים ברשויות מקומיות ערביות, אנשי תקשורת, עיתונאים ומובילי דעה מהחברה הערבית בישראל.

במטרה למנוע מעבר של פליטים מעזה: במצרים החלו לבנות קיר בטון באזור הגבול | דיווח\
הבכירה האמריקאית במתקפה על האוניברסיטאות: "חייבים להתפטר"

ההקרנה התקיימה בקריית הממשלה בנצרת, במעמד השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי והפרויקטור לטיפול בפשיעה בחברה הערבית עו״ד רואי כחלון.  ״החלטתם האמיצה של ראשי רשויות ומשפיענים בחברה הערבית להגיע ולצפות במראות הזוועה של ה-7 באוקטובר ראויה לכל הערכה״, אמר השר שיקלי. ״המראות הקשים חושפים את עומק התהום שאליו יכול להוביל חינוך לשנאה רצחנית, עד למחיקת צלם האלוקים שבאדם, גם אם הוא צועק את שמו כשהוא שוחט נשים וילדים״.

״היום זו הפעם השנייה שצפיתי בסרט כי באמת חשוב לי בכל מקום להביע הזדהות עם כל מי שנפגע בטבח״, אומר ראש עיריית יפיע, מאהר ח׳ליליה. ״אנחנו תומכים בנפגעי הטבח, ישראליים שחוו מעשים לא אנושיים מצד החמאס. חשוב לי להעביר את המסר שאנו, הערבים והיהודים, חיים יחד בחברה הישראלית, ושאנו עוברים יחד את התקופה הזו״, אמר ח׳ליליה. 

״אני מגנה בחריפות את מעשי הטרור של חמאס, מה שראינו בסרט הזוועות הוא קודם כל לא מקובל מבחינה אנושית, זו לא התנהגות של בני אדם. זה לא משנה אם אנחנו יהודים, מוסלמים, נוצרים או דרוזים - העיקר הוא שנדע להישאר בני אדם. הדברים שראיתי בסרט לא מקובלים עליי בתור בן אנוש, ראיתי מראות מזעזעים שקשה לצפות בהם אבל היה לי חשוב להיות לראות את הסרט שוב ולהביע הזדהות עמוקה עם הנפגעים והתנגדות למעשי הטרור של חמאס״, הוסיף ראש המועצה. 

״בתור אדם שחי בחברה הישראלית, אני מביע כאב עמוק עם האזרחים שקיבלו את המכה הזו באותו יום שבת, בחג שלהם, במנוחה שלהם. כל אבא וכל אמא רק רוצים להגן על הילדים שלהם - וכשנכנסים לרצוח אותך ואת הילדים שלך ולבצע מעשי טרור בתוך הבית שלך - זה פשוט סוף העולם. אנו נמשיך לחיות יחד ונשמור זה על זה - אנו חברה אחת. נגנה מעשי טרור מכל הצדדים, תוך ידיעה שצריך להמשיך לקיים חיים ביחד - יהודים לצד ערבים. כולנו ישראלים״, אמר.