כולנו זוכרים את התמונות המרגשות, כשמיאה ליימברג שוחררה משבי ארגון הטרור חמאס, תוך שהיא מחזיקה את הכלבה שלה, שהצליחה לקחת עמה לעזה ולשרוד יחד איתה. היום (רביעי) היא סיפרה בריאיון לרויטרס על הדרך שעברו השתיים יחד, ההתמודדות מול הקשיים וההצלחה לשרוד ביחד. 

ברוכה השבה: סיפורה המדהים של הכלבה שנחטפה לעזה - וחזרה עם בעליה מהשבי
מטחים נרחבים בנגב, בעוטף ובגליל; פגיעה ישירה במשאית בבאר שבע

"זה היה ממש מסע עבור שתינו", שיתפה. היא ציינה כי בארגון הטרור לא הבינו שמדובר בכלבה: "קודם כל למזלי, בלה שונה מכל שאר הכלבים הקטנים שאני מכירה, היא די שקטה, אלא אם כן כשהיא משחקת או כועסת, אז הם לא שמו אליה לב. זה היה קשה כי במהלך כל המסע לשם, אלו היה ארבעה קילוגרמים נוספים מהגור הקטן והחמוד הזה". 

היא סיפרה על הדרך שבה היא סייעה לה להעביר את הימים הקשים: "נתנו לה את שאריות האוכל שלנו כדי שהיא תאכל והיה ניסתה ללכת סביב המקום שבו הוחזקנו. היינו צריכים לדאוג שהיא לא תחקור יותר מידי. אבל בסך הכל, היא עזרה לי מאוד והעסיקה אותי. היא הייתה תמיכה מוראלית, למרות שלא רצתה להיות". 

"אני כל כך שמחה שעשיתי איתה כל המסע הזה, היא כל כך שקטה. זה היתרון שהיה לה", הוסיפה. על מצבה כעת, לאחר החזרה לישראל, אמרה: "פיזית, אני מרגישה בסדר. מבחינה נפשית, זה היה מסע וזו הייתה חוויה קשה. נכון לעכשיו, אני לא מרגישה בסדר, אבל גם לא מרגישה בטראומה. אני לא מרגישה שאני לא יכולה לישון, אבל זו חוויה קשה. ייקח זמן לתת לזה לשקוע".