במשך קרוב לשעתיים החל מהשעה 05:30 ועד 07:30 קיים הבוקר סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה שחזור בזירת פיגוע הירי בירושלים מול חוקרי משטרה צבאית חוקרת (מצ"ח), וזאת בתיאום מול משטרת ישראל שסגרה את ציר התנועה על מנת לקיים את השחזור.

בית הדין הצבאי שחרר למעצר בית את החשוד שירה ביובל קסטלמן ז"ל
טושטשו ראיות? במשפחת קסטלמן טוענים למחדלים בחקירת הריגת בנם

כמו בגרסה שמסר החשוד במסגרת חקירתו, כך גם בזירת הפיגוע הוא חזר והסביר לחוקרים כי פעל בתוך זירה פעילה, סוג של "סיר לחץ", כשהמטרה שלו היא לחסל מחבלים שביצעו פיגוע רצחני ולא מעבר. 

במהלך השחזור חזרו ושאלו חוקרי מצ"ח האם פריג'ה וידא הריגה. פריג'ה דחה את הטענה וציין כפי שחזר על גרסתו במשטרה, גם בראיון בטלוויזיה דקות ספורות אחרי האירוע, כשנשאל האם וידא הריגה, מתוך התלהבות של המראיין ולא שלי, ציינתי "יריתי בו עד שהוא נפל", וזאת עוד לפני שידע כי מדובר ביובל קסטלמן ז"ל, וכי מותו נקבע בבית החולים.

פרקליטיו של פריג'ה, עורכי הדין אלוף משנה במיל' שלמי ציפורי ורן כהן רוכברגר, מציינים כי "מדובר באירוע מצער, שבסיכומו של דבר נמשך 38 שניות בלבד, כאשר מרשנו שיחזר את חלקו באירוע שנמשך שניות בודדות. חשוב להבין כי כפי שטען בית סגן נשיא בית הדין הצבאי, סגן אלוף טובי הארט, לא ניתן יהיה לקבוע ככל הנראה מעבר לכל ספק סביר, באיזה שלב נפגע במנוח בפגיעה הקריטית שלו. המנוח נפגע משלושה קליעים, כך גם הסבירו התובע הצבאי וחוקרי משטרת ישראל, שחדרו דרך גופו ויצאו החוצה. בין היתר נורו יריות גם על ידי מחבלים. משכך גם לא היה ניתן ולא היה ערך בניתוח הגופה, כפי שציינו במשטרה".

 סנגוריו של אביעד פריג'ה: משמאל אל''מ במיל' שלומי צפורי, מימין עו״ד רן כהן רוכברגר (צילום: פרטי)
סנגוריו של אביעד פריג'ה: משמאל אל''מ במיל' שלומי צפורי, מימין עו״ד רן כהן רוכברגר (צילום: פרטי)

עוד אמרו, כי "בנסיבות הללו ולאור העובדה כי הגרסה של מרשנו עומדת בקנה אחד עם הממצאים, קשה לי להאמין שיהיה אפשר להאשים אותו בעבירה של המתה בקלות דעת, והמקום להתנהל מולו הינו לכל היותר בבית הדין למשמעת, שהעבירה שעליה תוכל הפרקליטות הצבאית להסתמך הינה שימוש לא ראוי בנשק. בנסיבות הללו אנחנו מאמינים כי מוצע הצורך בהשארה של מרשנו במעצר בית".

עו״ד ציון אמיר ועו״ד יוסי אלבז, המייצגים את החייל ר׳, שנכח בפיגוע ושיתף פעולה בחקירה, מסרו כי: ״בבוקר הפיגוע, מרשנו היה בדרכו חזרה ללחימה בעזה. בתחילת הפיגוע, החייל חתר למגע בצורה יוצאת דופן ופעל לנטרול המחבלים, ואותם בלבד. תוך כדי הפעולה נורה בידו ונפצע ובכל זאת המשיך לטפל בפצועים. כבר בתחילת החקירה, הובן שמרשנו אינו חשוד בנסיבות מותו המצער של יובל ז״ל, גיבור ישראל, והוא שיתף פעולה וסייע במיצוי החקירה. אנו משתתפים בצערה ובאובדן הכבד של משפחת קסטלמן״.

החייל ר׳ משרת כלוחם בשירות סדיר בסיירת מובחרת, ומאז תחילת המלחמה נמצא ברצועת עזה ומשתתף בתמרון הקרקעי. ר׳ פעל בפיגוע, ואף שיתף פעולה בחקירה, ומסר פרטים חשובים למיצויה. כמו כן, הוא ביצע שחזור מלא הבוקר בזירה, למרות הרעה שחלה בכף ידו שנפצעה במהלך הפיגוע לאחר שצעק לחדול את הירי. גורמי החקירה הבינו שהוא אינו בגדר חשוד בנסיבות מותו של יובל ז״ל והוא נחקר כעד. נדגיש כי בסרטון שהופץ, בו נראה יובל ז"ל מרים את ידיו, ר׳ לא מופיע.