הצורך לקחת חלק במאמץ הלאומי לא פוסח על אף קבוצה, ובמיזם מרגש ומחמם של עיריית ירושלים, בשיתוף אקים - אוכלוסיות מיוחדות במרכז לחיים עצמאיים משתתפות בפעילות המשלבת סריגת כובעי צמר וצעיפים ושליחתם לחיילים ולחיילות הנמצאים בחזית.

במרכז, המספק מענה בנושאי חברה ופנאי לבוגרים עם מגוון מוגבלויות, ומופעל באמצעות עיריית ירושלים ובשיתוף עם הג'וינט ומשרד הרווחה, מצאו דרך לרתום גם נשים עם מוגבלות למאמץ. תוך ימים ספורים הוחלט על הרחבת הפעילות ברחבי העיר באמצעות קבוצות מתנדבים עירוניות ולשכות הרווחה, כשהפעילות הצליחה לחבר אליה נשים רבות שביקשו להיות שותפות.

ליאורה צוברי, רכזת פעילים ומתנדבים במרכז לחיים עצמאיים בירושלים, מספרת: "הנשים חשות בעלות ערך, לצד סיפוק עמוק מהיכולת להצטרף לעשייה. חלקן תרמו צמר וחלקן הגיעו למרכז לקבל צמר בצבעי שחור או חאקי על מנת שהצבעים יהיו תקניים ללובשי ולובשות המדים. חילקנו צמר ומסרגות, הן קיבלו הדרכה לגבי הסריגה ויצאנו לדרך. המטרה היא להגיע לכמות משמעותית כדי שכל חייל יקבל מארז של כובע וצעיף שנסרגו בעבודת יד, באהבה ומתוך מחשבה תמידית עליהם. מחמם את הלב לראות את כמות הפניות של נשים במגוון גילים ומכל רחבי העיר, שלקחו חלק וסייעו להרחבת הפרויקט המיוחד והמרגש".

קבוצת הסריגה מונה כיום עשרות נשים עם מוגבלות, חלקן חברות במרכז וחלקן מתנדבות שגויסו מרחבי העיר. קבוצת הנשים נפגשת מדי יום ראשון בצהריים, וראש העירייה משה ליאון אומר על כך: "כולנו רקמה אנושית אחת, ומבינים כי נתינה לאחר היא גם נתינה לעצמנו. נמשיך לעודד ולקדם פעילויות התנדבות בשגרה ובימי חירום. בערבות ההדדית וברוח הירושלמית – ננצח".