קיבוץ בארי מסר אתמול (שבת) כי סהר ברוך בן ה־25 ז"ל, שנחטף בבוקר השבת השחורה של 7 באוקטובר לשטחי רצועת עזה כשהוא בחיים, נרצח בשבי חמאס. עידן, אחיו של סהר, וסבתו גאולה, נרצחו גם הם במסגרת מסע הטבח של מחבלי חמאס.

עמד מול משפחות החטופים והפנה אצבע משולשת: "איפה תושבי בארי?"

מירב ברקאי, דודתו של סהר ז"ל, הגיבה על הבשורה הקשה: "ביום שישי בצהריים קיבלנו הודעה שהולכת לצאת הודעה של חמאס לגבי מצבו של סהר. אגב, התייחסנו לזה כאל הודעה שאולי היא שקרית. ביום שישי בערב בעצם התחלנו לשמוע על הסרטון הזה וגם במקביל קיבלנו בעצם הודעה רשמית שככל הנראה סהר נהרג". 

"לחמאס יש גרסה שאפשר להבין ממנה דברים. הדיווח שקיבלנו מצה"ל זה שאין פרטים, לפי מה שאני יודעת. אנחנו לא יודעים בעצם באמת מה קרה ואיך זה קרה. אנחנו יודעים בכלל מעט מאוד לגבי סהר, החל מ־7 באוקטובר בבוקר", הוסיפה.

בנושא סימני החיים שקיבלה המשפחה לגבי גורלו של סהר לאחר שנחטף ציינה: "בבוקר של 7 באוקטובר הוא ואחיו עידן היו לבד בבית של אימא שלהם, והקשר איתם היה מקוטע, טלפוני. בצהריים הקשר התנתק לחלוטין. במשך הרבה זמן היינו ללא שום אות חיים, ללא שום מידע. רק 3 שבועות לאחר מכן קיבלנו את המידע שהוא חטוף, וגם אז לא היה שום מידע נוסף, אפילו לא אם הוא חי או מת. בעצם ביום שישי כשקיבלנו את ההודעה על זה שהוא נהרג, אז הבנו שבמשך ימים ארוכים הוא היה בחיים בשבי חמאס". 

"אני יכולה להגיד שאני לא אסטרטגית גדולה ולא אשת ביטחון וחושבת רק בתור בת משפחה, רק בתור דודה של סהר, בגלל זה התפילה שלי הייתה... דיברו איתנו בהתחלה על אנטבה ו'לא אלמן ישראל', הדיבורים האלה מאוד הפחידו אותנו", הוסיפה. "בראייה צרה של משפחה שלא יודעת להגיד שום דבר על התמונה הרחבה, מבחינתנו שיעשו הכול, שייתנו הכול, שנשלם כל דבר אפשרי ויחזירו אותו שלם ושלא יסכנו במחירים מיותרים מבחינתנו". 

"המידע הזה שכל הימים הקשים, כל התקופה הארוכה הזאת, כל הסיוט הנורא הזה שסהר עבר, ובסופו הוא לא חזר אלינו, ממוטט. אין שום דבר שיכול לנחם ולעזור מול הדבר הזה", אמרה.

"קיבלתם עליו בכלל מידע מחטופים שחזרו?", נשאלה. מירב השיבה: "על סהר לא. שמענו כל מיני דברים כלליים. שמענו שסיפרו או גילחו אותם, שמענו שהיה רעב, תנאים מאוד קשים ודברים נוראיים, אבל לא שמענו שום דבר קונקרטי או אישי לגבי סהר". 

בסיכום הראיון, נשאלה מירב האם היא חושבת שמדינת ישראל עושה מספיק כדי להגיע למתווה נוסף לשחרור חטופים. "אנחנו חושבים כל הזמן על שאר החטופים ושאר המשפחות. כל דקה שעוברת, האנשים האלה נמצאים בסכנת חיים מיידית וסיוט מתמשך", השיבה. "המדינה צריכה לעשות הכול בשביל להחזיר אותם עכשיו. הלב שלנו עם המשפחות האחרות שרק יחזיקו מעמד, לא יוותרו ולא יתייאשו. התקווה שלנו זה שסהר יהיה האחרון שבסיטואציה הזאת לא חוזר הביתה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm