בני משפחתו של איתן לוי, נהג מונית בן 53 מבת ים, התבשרו ביום שישי כי לפי המידע המודיעיני שבידי צה"ל, איתן, שנחשב תחילה חטוף, נרצח על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה. סיגי פשרל, אחותו, סיפרה הבוקר (ראשון) ב"כאן ב'" על השיחה האחרונה איתו בזמן שהמחבלים נכנסו לרכבו לאחר שהסיע נוסעת לבארי.

לאחר שהתבטא נגד סקרים בזמן מלחמה: נתניהו ביצע סקרי עומק בליכוד | דיווח
עשן סמיך בשמי בירג'אנד: מאגרי בית זיקוק במזרח איראן עולים באש | צפו

"איתן אסף מישהי מראשון לציון ולקח אותה למשפחה שלה לעוטף אחרי שהיא ניגשה אליו לחלון והוא לא רצה בטח לומר לה לא", סיפרה פשרל. "ב-06:50 הוא התקשר ואמר לי 'את לא מבינה, יש פה בלאגן שלם'. הוא אמר שהוא על גבול עזה ושהוא בדרך חזרה".

"הוא אמר לי 'יש פיצוצים מעליי, יש אזעקות, יש טילים. אני מפחד'. ואז הוא אמר לי בלחש 'אוי ואבוי', ופתאום אני שומעת 'אללה אכבר', בצרחות חבל על הזמן, דרך הטלפון", סיפרה.

פשרל המשיכה: "נשארתי איתו על הקו. לא ידענו שיש מחבלים בכלל, אף אחד עוד לא ידע. זה היה ב-07:00 בבוקר. איך ששמעתי אללה אכבר ידעתי שיש פה בלאגן שלם ומאז לא שמעתי ממנו. הייתי בין שעתיים וחצי לשלוש על הקו. אחרי זה שמעתי את המחבלים, ואז היה שקט, ואז הם התחילו עם צעקות, ובעלי שמע ירייה. אני קפאתי".

"התקשרתי למשטרה, אף אחד לא ידע מה להגיד לי. היה פקק והוא עמד שם, כנראה בבארי, ומשם הם חטפו אותו. נתתי למודיעין את כל מה שהקלטתי ממה שקרה ברכב", אמרה והוסיפה: "בהתחלה אמרו לנו שהוא נעדר, אחרי שבועיים אמרו שהוא חטוף כי אחד משני הטלפונים שלו היה בעזה. את המונית מצאו לפני שלושה שבועות כשהיא שרופה בשטח ישראל".

לאחר מכן סיפרה על הרגע הקשה בו הודיעו לה כי הוא אינו בין החיים. "ביום חמישי באו אליי, קיוויתי לבשורות טובות, שאולי חטופים ראו אותו. הגיעו ואמרו לי שהוא נרצח".

לפי מה קבעו את זה?
"בטלגרם יש סרטון שרואים בו שמתעללים בגופה של מישהו שדומה מאוד לאח שלי. יש לי אותו, הוא מזעזע. הייתה לו תחבושת באצבע וצמיד של הצדיקים. לפי זה הם קבעו שזה הוא. ויש גם תמונה של אותו אדם שוכב על הבטן, כולו ירוי ומרוטש. המודיעין ניתחו את החומרים במשך שבועיים וחושבים שהוא נרצח בבארי וגופתו נחטפה לעזה. אמרתי להם שאני חושבת שזה לא הוא. איך אהיה משוכנעת שהוא נרצח אם אין כלום? על מה אני אשב שבעה? אין גופה. שיביאו גופה, אז אשב שבעה".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]