הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

הבוקר (שני), התקיים אירוע הוקרה לנשות מילואימניקים ולמתנדבות ביוזמת ״אחיות מברזל״, ארגון התנדבות של נשים חרדיות שאימצו את נשות משרתי המילואים, בהשתתפות ישי ריבו. במסגרת המיזם, שנתמך על ידי ״אחים לעורף״ כ-2,000 נשים חרדיות מתנדבות שקיימו למעלה מ-1,000 מפגשים עם נשות משרתי המילואים ברחבי הארץ. במסגרת המפגשים הנשים החרדיות מסייעות להן בכל הנדרש. 

בכניסה לאירוע חיכו לילדים הפעלות שאפשרו לנשים להעביר בוקר של זמן איכות לעצמן. במהלך האירוע התקיים שיח שהביא לידי ביטוי את האתגרים וההתמודדות של הנשים בתקופה זו. לאחר מכן, ישי ריבו עלה להופיע בפני הנשים. בשיא ההופעה הוא הקדיש את המזמור "אשת חיל" לנשות משרתי המילואים ולמתנדבות במיזם. 

ישי ריבו אמר: "ברגע ששמעתי על המיזם המדהים הזה אמרתי אנחנו חייבים לבוא ולקחת חלק. יהי רצון שזה ילך ויגדל יותר ויותר אנשים ונשים יתחברו אחד לשני, אחת לשנייה. בדרך הזו אנחנו במסלול הנכון לניצחון בעזרת ה'".

ישי ריבו שר את "אשת חיל" לנשות משרתי המילואים (צילום :אליעזר ליאני)

במהלך האירוע הפתיע רב סרן (במיל.) אבישי כהן את אשתו אוריה ברוכי כהן במסר מצולם מהמילואים, לאחר שבועות ארוכים שלא נפגשו. 

אוריה, התרגשה עד דמעות מההפתעה ואמרה: ״חודשיים שאנחנו חיים במציאות בלתי אפשרית, עוברים לחימה עקובה מדם שגובה מחירים. בתוך הקושי והכאב יש גם נקודות של אור. תמר, המתנדבת שהגיעה אלינו מגיעה ממשפחה חרדית, ליטאית, ירושלמית.  אבל המחסומים נשברו כאילו לא היו קיימים. ואולי - הם באמת לא קיימים וזה רק בדימיון שלנו. היא אחת מתוך אלפי אחיות, אחיותינו החרדיות עם לב של זהב. אחיות מברזל".  באירוע העניקה אוריה זר פרחים לתמר והודתה לה ולכל המתנדבות על פעילותן. 

חנה אירם מייסדת ומנהלת המיזם: ״אסון ״שמחת תורה״ פגע בכולנו, בכל עם ישראל. היה לי ברור שהנשים החרדיות ירצו לקחת חלק בשיקום וריפוי העורף הישראלי ויומיים לפרוץ המתקפה התכנסנו כמה נשים בחנות פאות בירושלים ופתחנו חמ״ל סיוע. התחלנו בסיוע מפונים ומהר מאוד הסטנו את הפעילות לתמיכה בנשות מילואים. 300 אלף איש מגויסים למלחמה הזו, ויש לנו מחויבות ערכית ומוסרית לתמוך בהם״.

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים