המספרים הגבוהים של ההרוגים מתחילת המלחמה יצרו מציאות בלתי נסבלת וכאובה גם עבור סבים וסבות רבים, שכן שכלו את נכדם או נכדתם האהובים.

בעמותת יקיר לי, שמעניקה תמיכה בימים כתיקונם עבור משפחות שחוו אובדן ושכול, החליטו בעקבות האירועים הקשים בחודשים האחרונים לתת כתף תומכת גם לקשישים שנוספו למעגל השכול, ומזמינים אותם לאתר העמותה https://yakirli.org כדי להירשם לקבלת תמיכה נפשית וליווי.

במסגרת מיזם התמיכה, ניתנת סדנת עיבוד שכול בת שישה מפגשים, שנוצרה לבקשת אותם סבים וסבות שכולים שגילו כי אין להם מענה משום גורם רשמי - כולל משרד הרווחה, הביטחון והרשויות המקומיות.

כמה מהם החליטו לקחת יוזמה ופנו לפיני רבינוביץ', אביה של דסי רבינוביץ' ז"ל ויו"ר עמותת יקיר לי - יד ולב לשכול האזרחי, בבקשה לעזרה.

רבינוביץ' החליט לפתוח את הסדנה, שבה עוברים המשתתפים תהליכי עיבוד וטיפול בכאב שהם חווים ויכולת להתמודד עם השבר הגדול שחשים ילדיהם, הורים שכולים טריים.

אחד ממשתתפי הסדנה הוא דני גוגול, סבו של סרן אסף מסטר ז"ל, מ"מ בגדוד הנדסה קרבית 601, שנפל ב־15 בנובמבר האחרון במהלך הקרבות בעזה כשהוא רק בן 22.

דני משתף כי חיפש מענה לכאב העצום שבו הוא וזוגתו נמצאים, אך לא קיבל שום סיוע. "פניתי לעו"סית בעירייה, בדקתי את הזכאויות שלנו במשרד הביטחון - וכלום. תוך שיטוט באינטרנט הגעתי לפיני, והבנתי שהוא מציע את המענה שחיפשתי. הרבה לא מבינים את הכאב של סבא".
דני מדבר על אסף בגאווה גדולה, וכעת מתפנה לדאוג לבתו, מיכל, אמו של אסף. "אני מקווה שהחקיקה בישראל תתיישר ותכיר גם בכאב של הסבים. אנחנו חווים פה כאב כפול על האובדן. לצד בתי ובן זוגה שנותרו מרוסקים, אנחנו גם זקוקים לטיפול ושיקום".