שר החוץ אלי כהן קיים הבוקר (רביעי) ביקור בזק מדיני בלרנקה, במהלכו נפגש עם שר החוץ הקפריסאי, קונסטנטינוס קומבוס, וביקר איתו במרכז התיאום הרב תכליתי ZENON ובנמל לרנקה אשר צפוי להיות נקודת המוצא של המסדרון הימי מקפריסין לרצועת עזה, ובו יתבצע הבידוק הביטחוני של הסחורות בתיאום עם ישראל.

נתניהו: "מי שחושב שנעצור את הלחימה - לא מחובר למציאות"

בשבועות האחרונים פעלו אנשי משרד החוץ וצוותים מישראל ביחד עם עמיתיהם מקפריסין וממדינות נוספות לקדם את הקמת המסדרון הימי שיאפשר בידוק ביטחוני מוקדם בקפריסין והעברה ישירה לרצועת עזה של סיוע הומניטרי וסחורות ללא צורך במעבר בישראל. שרי החוץ דנו גם ב"צעדים שמקדם האיחוד האירופאי כנגד ארגון הטרור חמאס והצורך לפעול בחזית מאוחדת על מנת לפגוע בראשי הארגון ובאפשרות גיוס הכספים לפעילות הטרור".

שר החוץ כהן: "יצירת מסדרון ימי לעזה יסייע בהתנתקות הכלכלית של ישראל מהרצועה. לא נאפשר לחזור למציאות שקדמה למתקפת הטרור הרצחנית של השבעה באוקטובר. בשבועות האחרונים קידם משרד החוץ, בשיתוף גורמים שונים בישראל ובקפריסין, את הקמת המסדרון הימי שיהיה כפוף לבידוק ביטחוני של הסחורות בתיאום עם ישראל והעברתן בדרך הים לרצועת עזה. אני מודה לקפריסין על התמיכה ושיתוף הפעולה ביוזמה החשובה הזו, אשר יכולה לשמש כציר להעברת סיוע הומניטרי כבר בשבועות הקרובים ולאחר מכן כדרך להעברת סחורות לרצועת עזה ללא מעבר בישראל. אני מודה לידידי שר החוץ קומבוס על עמידתו לצד ישראל ופעילותו לקידום צעדים כלכליים ומדיניים נגד החמאס באיחוד האירופי. על הקהילה הבינ"ל להבין כי מה שהיה לא יהיה. לא נאפשר חזרה למציאות של ה-6 באוקטובר. לא נאפשר לחמאס, או לכל ארגון טרור אחר, לשלוט בעזה, ולא נאפשר לרצועת עזה להיות בסיס להתקפות טרור כנגד אזרחי ישראל".