מלחמת חרבות ברזל: אמש פורסם, כי חמאס דחה את דרישת ישראל להפסקת אש בת שבוע בתמורה לשחרור עשרות חטופים המוחזקים בשבי חמאס, כך נודע לעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'. נעם דן, קרובת משפחתו של עופר קלדרון החטוף בעזה מזה 76 יום, שוחחה היום (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו בתוכניתם 'שבע תשע' ב-103FM והתייחסה לדברים.

לא רק ח'אן יונס: צה״ל נערך לפעולה נוספת באזור חדש ברצועה
המשטרה חוקרת: אסיר ביטחוני מת לאחר אירוע אלים בכלא - האם לסוהרים היה קשר למותו?

"אנחנו לא מתקדמים", טענה דן בפתח הראיון. "אנחנו ניזונים כנראה מאותן שמועות וכותרות, בחלקן יש הרבה מאוד הונאה. יקראו לזה מלחמה פסיכולוגית וכל מיני עניינים שמטרתם או להשכיח או להדאיג. אני לא מתעסקת עם מה שחמאס דוחה או לא דוחה. מה שהתפרסם שייך לעולם בו אנו מדברים עם בר דעת, עם פרטנר שאפשר להתווכח איתו. אנחנו שבויים, לחמאס יש את האג'נדה שלו, הוא מראש הודיע מה הציפייה שלו ולא שינה את תנאיו. עד שלא נשכיל לקבל את זה ולרקוד את הריקוד עם השטן, נהרוג חטופים וחיילים במו ידינו על בסיס חוסר היכולת שלנו לקבל החלטה אמיצה".

חיסול בכירי המערך האווירי של חמאס (צילום :דובר צה"ל)

בהמשך, זעקה: "כשישראל מניחה על השולחן מתווה או מקבלת את האפשרות להציע מתווה שבו יש אלמנטים חלקיים, בו משאירים חלק מהחטופים והחטופות שם, כשלנו מוסרית. אנחנו צריכים להציע הצעה שלא ניתן לסרב לה, שמבינה שסינוואר, החלאה, מחזיק בחיי אדם שלנו. ובמקום להיגרר לאותה מערכת זדונית, להגיד משהו הרבה יותר נחרץ".

"76 ימים אזרחים שנחטפו בפיג'מות עדיין שם, ואנחנו מתפלפלים", הוסיפה דן. "זה מטורף. במה אנחנו מתעסקים? האגו שלנו הפצוע מהכשלים שלנו, יהיה להם זמן. זה ממש לא מעסיק אותי. כל האלמנטים הללו רק מסבירים כמה לא הפנמנו את עומק הטרגדיה". 

על דבריה של איריס, אמו של יותם חיים ז"ל ללוחמים שירו בשוגג בבנה שנחטף לשבי חמאס, אמרה: "איריס מדהימה בזיהוי שלה את הטרגדיה המשותפת שלנו. היא נוגעת בלב באופן כל כך בוטה כי היא באמת מדייקת את התחושה שכולנו קורבנות של מציאות בלתי אפשרית. אנחנו שייכות לאותה משפחה שחטופה לתוך המציאות הזו".