שירלי פינטו, חברת כנסת לשעבר, נרתמה מאז ה-7 לאוקטובר בצורה עצמאית להסברה בשפת הסימנים בארץ ובעולם בצורה יוצאת דופן, לאנשים עם מוגבלות ובעיקר לחירשים וכבדי שמיעה שהמידע שזורם במדיה לרוב אינו נגיש שפתית עבורם ואינו מונגש.

במקביל פתחה את החמ״ל הסגול - מוקד סיוע בחירום לאנשים עם מוגבלות בזמן המלחמה בשיתוף עמותת ״שווים״ ומפעל הפיס שנותן מענה לאנשים עם מוגבלויות באזורי לחימה ובאזורים סמוכים. תרופות, אספקה של טאבלטים לילדים על הרצף האוטיסטי, סיוע במציאת בתים נגישים, מזון, בייביסיטר מיוחד לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד.

בהמשך, בעקבות ההסברה שתפסה מאות אלפי צפיות, חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו מונתה על ידי משרד החוץ כמשפיענית רשת להסברת ישראל. היעד: 10 מיליון חרשים בעולם.

בתחילת דצמבר פינטו הספיקה לייצג את ישראל במסע הסברה בארצות הברית בבתי ספר, קהילות יהודיות, ארגונים יהודיים. במצטבר נפגשה עם כ3,000 אנשים מהקהילה היהודית. בנוסף  נפגשה עם שגרירים רבים במטרה להדק ולחזק את היחסים בין ישראל ויהודי ארה״ב. 

במסגרת המסע, פינטו הגיעה להרצות כמרצה מרכזית באירוע של הקונגרס היהודי החירש שלראשונה ערך מסיבת חנוכה מרגשת (!) לאנשים יהודים חירשים שכמעט ולא נחשפו לחגי ישראל, בגלל הסביבה בהם גדלו. 

בסוף הערב לימדה אותם את התקווה בשפת הסימנים, ובפעם הראשונה בחייהם שרו את ההמנון, היה מאוד עוצמתי ומכונן.

עם שובה לארץ, פינטו הגיעה לביקורי חיילים פצועים במספר בתי חולים, ובהם הביאה עשרות מכתבים מרגשים שכתבו תלמידים מבית הספר ״מוריה״ בניו ג׳רזי עבורם. 

בחודש פברואר 2024 פינטו צפויה להמריא שוב למסע הסברה נוסף  אצל קהילות יהודיות בניו יורק ובקנדה.