בתום תחרות עיצוב בה השתתפו תלמידים מ-41 כיתות בבתי ספר ברחבי הארץ, נבחר העיצוב לסל קרן קיימת לישראל ליום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל. הסמל, שנבחר על רקע מלחמת חרבות ברזל, היה בסימן חורבן ותקומה.

את הסמל שנבחר עיצבו עומר הלברנד ודניאל גולדנברג, תלמידים בכיתה ז' מאורט רבין בקרית מוצקין. את התחרות הייחודית יזמו החטיבה לחינוך ולקהילה בקק"ל ומפמ"ר אומנות בשרד החינוך והיא יצאה לדרך בתחילת שנת הלימודית תשפ"ד.

אבל ב-7 באוקטובר התעוררה מדינת ישראל לשבת השחורה ולאסון הנוראי. בקק"ל ציינו, כי למרות זאת ואולי אף בגלל האסון החריד, הוחלט להמשיך בתהליך העשייה – דווקא מתוך השבר ובמטרה לחזק את התלמידים דרך העיסוק בעיצוב ובנושאים של מורשת וציונות.

"קיבלתי את המשימה בהתרעה קצרה. זה היה כבר אחרי ה-7 באוקטובר, כאשר אנחנו, מורים ותלמידים, ניסינו להיאחז בכל פיסת אופטימיות, סיפר עמית מצפה, מורה לאומנות בחטיבת אורט רבין, שתלמידיו זכו במקום הראשון בתחרות – "בתור מורה לאומנות דיגיטלית, בשיעורים שלי התלמידים כבר עסקו בהיבטים המלחמתיים ולכן, עיסוק בנושא של עיצוב סמל יום העצמאות היה מבחינתי גם המשכיות וגם מעבר למשהו אופטימי יותר".

לדבריו, התלמידים התחברו מאוד למשימה, ביצעו אותה ברצינות רבה והקדישו חשבה לכל אלמנט בעיצוב. "התרגשנו מאוד לשמוע על דבר הזכייה, אנחנו גאים בתלמידים שלנו, זה כבוד וגאווה עבור בית הספר שלנו", הוא ציין עוד.

יו"ר קק"ל יפעת עובדיה-לוסקי, הסביר, כי דווקא במנים המאתגרים הנוכחים, ישנה חשיבות עליונה שאזרחי ישראל יתאחדו סביב סמלי המדינה.

"קק"ל היא סמל להתחדשות ועבודת הארץ גם בתקופה הזו. אנו מסייעים לשיקום יישובי העוטף שנפגעו", היא ציינה עוד – "אנו מודים לתלמידים שלקחו חלק בתחרות לעצב את הסמלי הלאומי, שיופיע לצד סמלי המדינה וזוהי דרך ייחודית לבטא כיצד הם רואים את ישראל ואת העתיד המבטיח שלה".

לאחר שבמקום הראשון נבחר הסמל שניצבו עומר הלנברנד ודניאל גולדנברג, מכיתה ז' בחטיבת הביניים אורט רבין בקרית מוצקין, הם זכו בטיול כיתתי בן יומיים, מתנת קק"ל. במקום השני זכה העיצוב המקורי והמיוחד של אווה קובלנקו מבית הספר עתיד ע"ש יוענה ז'בוטינסקי באר יעק ובעקבותיו היא זכתה ביום טיול כיתתי מתנת קק"ל. במקום השלישי זכו שתי תלמידות – טאיסיה רזניק מבית הספר עתיד ע"ש יוענה ז'בוטינסקי בבאר יעקב ונועה נאמן מתיכון אהל שם ברמת גן. הן זכו בפעילות של ניידת חינוית לכל השכבה, מתנת קק"ל.

"הסמל שנבחר מעביר מסר שמשדר אופטימיות, תקווה וצמיחה", ציינו השופטים בהחלטתם – "הצבעוניות והנופים שבו מעבירים את המסרים הללו, החקלאות והבתים בסמל יכולים לרמז על החיבור לעוטף וליישובים באזור וקרני השמש מייצרות תחושה של תקומה וגדילה".

הסמל מיועד להצמדה לדש חולצה לבנה והוא יחולק במאות אלפי יחידות בארץ ובעולם, בעיקר למוסדות חינוך עבור תלמידים וכן למוסדות ציבורים שונים, אך גם אספנים נוהגים לאסוף ולשמור אותו.