הממשלה אישרה את תוכנית משרד התחבורה לפיתוח נמל התעופה בחיפה, שישמש גם לטיסות בינלאומיות לאירופה. זאת, לצד טיסות פנים ארציות וטיסות לקפריסין, שכבר מופעלות.

7 נגד, 8 בעד: בג"ץ בדרך לפסול את חוק עילת הסבירות | כל הפרטים
חיסול הבכיר האיראני יוביל להתלקחות? "הדברים יכולים לצאת משליטה"

תוכנית הפיתוח של שדה התעופה בחיפה גובשה על ידי משרד החבורה, באמצעות רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית ואושרה לאחרונה בוועדה הארצית לתשתיות לאומיות.

עם זאת, המסלול הקיים קצר מידי לנחיתות והמראות של מטוסים נוסעים גדולים והדבר מונע טיסות ליעדים רחוקים, מעבר לאירופה.

עדיין לא ברור האם יוארך המסלול הקיים וכיצד, מאחר והוא נושק לנמל הימי ולמפעלים באזור מפרץ חיפה.

נמל התעופה בחיפה הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934 והיה שדה התעופה הבינלאומי הראשון בארץ.

במהלך עשרות השנים שחלפו מאז הקמתו, בוצעו טיסות בינלאומיות גם מחיפה, בעיקר ליעדים קרובים בהם מצרים, ירדן וקפריסין, שהמרחק אליהם הוא כ-50 דקות טיסה בלבד.

לאחר הפסקה בטיסות במהלך משבר הקורונה העולמי, חודשו לקראת הקיץ הטיסות הבינלאומיות מנמל התעופה בחיפה, לרבות טיסות יומיות לקפריסין.

אולם, הטיסות הוקפאו עם פרוץ המלחמה בעזה ועקב המתיחות בצפון והן יתחדשו כאשר המצב יאפשר זאת.

"פיתוח שדה התעופה בחיפה והרחבת פעילויות הבינלאומית מהווה נדבך חשוב בפיתוח מטרופולין חיפה וכלל אזור הצפון דווקא בימים אלו", ציינה שרת התחבורה, מירי רגב. "מטרתנו היא להעניק לתושבי הצפון אלטרנטיבה בסטנדרטים בינלאומיים בסמוך לבית, הן לטיסות פנים והן לטיסות בינלאומיות. כל אלה, לצד עידוד תיירות נכנסת לצפון".

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן ציין עוד, כי פיתוח של שדה התעופה בחיפה מהווה חלק מתוכנית האב של תשתיות התעופה בישראל. "דווקא בימים אלה, יש להניח את התשתיות ליום שאחרי המלחמה ולוודא כי כל תושבי מדינת ישראל, בצפון, בדרום ובמרכז, ייהנו מתשתיות תחבורה נגישות באוויר, בים וביבשה".