דיווח שפורסם אמש (שני) בחדשות 12, בנוגע לאיגרת ששלח ראש בית הספר ללימודי מדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, פרופסור סיון טולדו, עורר סערה רבה בקרב רבים. באיגרת ששלח למרצים, הוא קרא להם שלא לאפשר את הכנסת דסקיות התמיכה בחטופים לשטח בית הספר למדעי המחשב.

"מחדל גדול פי כמה ממלחמת כיפור": ינון מגל בביקורת על נתניהו?
משה סעדה מבהיר: כך הממשלה צריכה לנהוג בצל הדרמה המשפטית

הוא טען כי גם דסקית עם כיתוב של "יחד ננצח" עלול לגרום לשיח על המלחמה ולתגובות קשות, ועלולה לגרום לסטודנטים הסחות דעת והטרדה. עוד דווח כי טולדו לא מחה בזמנו על שיבוש הלימודים במהלך המאבק נגד מהלכי החקיקה המשפטית של הממשלה. בחשבון הטוויטר שלו אין ביקורת על המהלכים שהכניסו את הוויכוח הפוליטי אל הכיתות. 

פרופ' טולדו פרסם הודעת הבהרה: "הודעת הבהרה מטעם פרופ' סיוון טולדו (בהמשך לפרסום בנושא מכתבו לחברי הסגל) מאז ארועי ה-7 באוקטובר ליבי יוצא לחטופים, לחיילי צה"ל שנלחמים בגבורה למען המדינה, למי שנפגעו ופונו, ולמשפחות. פעלתי כמיטב יכולתי מאז במסגרת תפקידי לסייע, להקל, ולתמוך בהם. המלחמה והטראומה של ה-7 באוקטובר מקשים להתרכז בהוראה ובלימודים. מכתבי לסגל ההוראה היה מיועד ליצור סביבה שמאפשרת ריכוז בלימודים, תוך שימוש בכלים שאני סבור שאינם מזיקים לאיש, ודאי שלא לחטופים. אם המכתב לא הובן כהלכה והכאיב למישהו ממשפחות החטופים, אני מצטער על כך מאוד. אני מצטרף לקריאת המשפחות להחזיר את החטופים, ואני שותף לחרדה לגורלם".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "פרופ׳ סיון טולדו הביע את דעתו האישית והמליץ לחברי הסגל שלו כיצד לנהוג, מתוך רצון לבודד את התלמידים מהסחות דעת ולהקל עליהם להתרכז בלימודים".