כוח מילואים של חיל השריון שלחם בתוך רצועת עזה נתקל בכלבה שהתקרבה לטנק כשהיא נראית רעבה ותשושה. החיילים נתנו לה לאכול ולשתות והכלבה פשוט לא רצתה לעזוב אותם, כפי שאמר אחד הלוחמים: "זה נראה כאילו היא ביקשה שיצילו אותה מרצועת עזה".

החיילים כינו הכלבה בשם "נובה" והבינו שלא יוכלו לשחרר אותה בחזרה לתוך אזור שעלול להוות סכנת חיים עבורה. ניב, אחד מהחיילים יצר קשר עם עמותת "חיים בשביל החי", וביקש שיקבלו את נובה עד שישתחרר משירות המילואים.

עמותת "חיים בשביל החי" נענתה ברצון ומחלץ כלבים נשלח לקבל את נובה בגבול רצועת עזה. לאחר שנובה הגיעה לישראל היא נשלחה על ידי העמותה לקבלת טיפול רפואי וטרינרי ועברה סדרת בדיקות כולל חיסונים.

עמותת "חיים בשביל החי", איתרה משפחת אומנה זמנית עבור נובה בת התשעה חודשים, אולם בימים האחרונים התברר כי החייל לא יוכל לאמץ את נובה וכעת בעמותת "חיים בשביל החי" מחפשים משפחה מאמצת עבור נובה.

בעמותה ציינו שנובה עברה אירוע טראומתי כשהסתובבה עזובה למעלה מחודש ימים באזור קרבות והם יסייעו בשמחה למשפחה שתוכל לאמץ את נובה ותשתתף בכל העלויות הנצרכות כדי שנובה תתאקלם בבית חם ואוהב ותוכל לחזור ולהיות כלבה שמחה.

ליצירת קשר עם "חיים בשביל החי" - 8319*