קטאר פתחה בדיונים מול ראשי חמאס על מנת לספק ולהעביר תרופות לחטופים הישראלים ברצועת עזה, כך דווח הערב (חמישי) בניו יורק טיימס האמריקני. גורם המעורה בפרטים מסר כי מנהלי המשא ומתן דנו בסוגי התרופות הדרושים, כמה תרופות נדרשות וכיצד לספק אותן. הדיונים התנהלו גם עם ארגונים בינלאומיים שיכולים לעזור לספק אותם.

בשבי החמאס מוחזקים יותר מ-120 שבויים, כשכמה מהם סובלים מבעיות רפואיות הדורשות טיפול רפואי קבוע. משפחות החטופים העלו את הצורך הדחוף בתרומות בזמן פגישה עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני. בתוך כך, גורם הבקיא בשיחות אישר כי אכן מתקיימים מגעים.

עצרת למען שחרור החטופים והחטופות (צילום: Miriam Alster/Flash90)
עצרת למען שחרור החטופים והחטופות (צילום: Miriam Alster/Flash90)

ל"מעריב" הגיעה רשימת המחלות הכרוניות מהם סובלים חלק מהחטופים, שמם של רובם נשמר בסודיות במערכת, אצל חלקם האחר הסכימו המשפחות לפרסם את מצבם הרפואי. הנה הרשימה שידועה עד כה: 

"מעדויות של חטופים ששבו לאחר שראו את חבריהם במצב קשה אנחנו יודעים על המצב הקשה בשבי החמאס האכזרי" אומר פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור וראש מערך הרפואה במטה להשבת החטופים, "כמובן שהנושא הנפשי הוא מרכזי, הם עוברים התעללות פסיכולוגית מכוונת, אבל בתוך כך יש בהם אנשים שסובלים מבעיות קודמות, הן נפשיות והן פנימיות, זקוקים לטיפול קבוע ובלעדיו מצבם הולך ומידרדר". 

בל לא רק מחלות כרוניות מאיימות על מצבם של החטופים, אלא גם הטיפול בפגיעות האקוטיות שהתרחשו בזמן החטיפה ובמהלך השהות בשבי: "החטופים מספרים על חושך מוחלט או תאורה חשוכה, תנאי היגיינה ירודים, הפצעים לא מחוטאים ולא נחבשים, ויש עדויות על זיהומים קשים, הידבקויות בכינים וסקביאס, כולם מעידים על המצב הסניטרי החמור שבשבי" אומר פרופ' לוין.