רס"ל אברהם חיים פרידמן (אברומי) עמד היום (שני) במרכזו של טקס מרגש במיוחד במשכן הכנסת. האירוע היה מרגש לא רק עבורו באופן אישי, אלא עבור כל חבריו, לוחמי משמר הכנסת, שזאת הפעם הראשונה שאל שורותיהם מצטרף באופן רשמי איש משמר בעל מוגבלות.

כשהוא מוקף בחבריו ליחידה ולמשמר ובני משפחה, ואת כתפו מעטרת דרגת הרס״ל, גויס אברומי, אוטיסט בתפקוד גבוה, באופן רשמי אל יחידת הכלבנים במשמר הכנסת, אחרי שסיים את הסמכתו כמטפל בבעלי חיים. אברומי הגיע לכנסת לפני כשנתיים והועסק במשרת סטודנט כמטפל בכלביית משמר הכנסת לאחר שסיים התנדבות בת שנה ביחידת הכלבים הצה״לית עוקץ. את האהבה העזה לכלבים פיתח בנעוריו כשהתנדב בכלבייה במסגרת בית ספרית.

הבוקר, רגע לפני הטקס, העיד מפקדו רפ״ק יאיר בשארי, שלאורך כל הדרך הוכיח אברומי את עצמו במסירות רבה למשימה ועל כן הוא נשלח לקורס מקצועי במכללה הלאומית לשוטרים שסופו בטקס היום, אמר פקד בשארי לאברומי: "החיים הם רצף של מסעות, לפעמים יש צעדים קטנים ולפעמים גדולים, במסע האחרון צעדת צעד אחרי צעד. ועכשיו – לא עוצרים. ממשיכים למסע הבא". 

רס''ל אברהם חיים פרידמן בטקס הגיוס למשמר הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
רס''ל אברהם חיים פרידמן בטקס הגיוס למשמר הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

קצין הכנסת ניצב יובל חן, שהתקשה להסתיר את התרגשותו, איחל בטקס לרס״ל אברומי הצלחה רבה: "ההכרה של משמר הכנסת בחשיבות הגיוון פתחה בפני אברומי את הדלת אבל המהלך של קליטתו היא תוצאה ישירה של הישגיו ואישיותו של אברומי וזה לזכותו. אתה עוד תפתיע את כולנו בהישגים שתגיע אליהם. אתה עשית לנו טוב ואנחנו רק עשינו בחזרה – כדי שתהיה איתנו".

"החלום שלי זה להופיע על מדי א׳ במסדר כבוד של משמר הכנסת בפני נשיא ארצות הברית כשיבקר בכנסת", אמר הבוקר אברומי וחתם בתקווה: "אני רוצה להצליח למען המדינה." 

לפני כן, סיפר אברומי על שגרת יומו בכלבייה, שכוללת מקלחת בוקר לכלבים וטיפול בהם, תחזוקת המתקן שלהם ועד לאילוף ההולכים על ארבע בכל הקשור לציות לפקודות: "אני מרגיש בנוח בעבודה עם הכלבים. בנוסף, יש להם שמחה ואושר וזה מדבק את כל מי שנמצא סביבם".

שתי אחיותיו ואחיו הקטן של אברומי סיפרו שתמיד הייתה לו אהבה לכנסת: "הוא תמיד התעניין בבית המחוקקים והכיר את שמות כל חברי הכנסת, גם מכנסות קודמות. מהרגע שהוא הגיע למשכן היה ברור שזה המקום הנכון עבורו, בכל יום הוא חוזר מהעבודה שמח וגאה". 

חנה, אמו של אברומי: "בני אומר שהוא כלב השמירה של הדמוקרטיה. זה לא סתם משחק מילים. זהו אות כבוד שהחוליות החלשות מוצאות את מקומן בכנסת". 

האב אביעד, סיפר כי האבחנה הראשונית של בנו בילדותו הייתה "אוטיסט" והיו רופאים שניבאו שחורות, עד כדי כך שאולי לא ידבר, לא יקרא, לא ייצור מגע פיזי ולא יהיה חלק ממסגרת נורמטיבית. ״בגיל 5 נכנס אברומי לגן תקשורת והודות למאמצים הבלתי פוסקים והטיפול ההדוק של המשפחה התקדם ועשה את הבלתי ייאמן, היום הכנסת היא משפחתו השנייה״.