אריה מונק, מנכל "בית חם" לבריאות הנפש, התייחס היום (שלישי) בוועדת הבריאות של הכנסת לטיפול הנפשי הנדרש למעגל השני של המתמודדים ואמר: "מחקרים מראים היום שכשהמעגל השני חזק האדם שמתמודד מתרפה יותר מהר. ישנם ממש נתונים שמראים על הפחתה מאוד משמעותית במספר ימי אשפוז, בהחלמה יותר מהירה ויותר טובה, לכן ההתייחסות למעגל השני לא צריכה להיות רק האם מגיע או לא מגיע להם, זה משהו שמשרת קודם כל את החולה".

"נתניהו היה מסרב": זאת המחלוקת הגדולה בקבינט המלחמה
חשיפה מטלטלת של ניו יורק טיימס: זה מה שלא סופר על מנהרות חמאס

עוד הוסיף כי "אנחנו היום מטפלים גם בעובדי מד"א, בחלק מאנשי זק"א.. כל מי שראה מראות כאלה משהו יקרה לו. כי אם לא יקרה לו משהו הוא לא אדם נורמטיבי, כי רק אדם לא נורמטיבי מגיב לאירועים לא נורמטיביים בצורה נורמטיבית. לכן היה צריך להיות פה מנגנון סדור, שאנחנו יוצרים קשר איתם, ולא שמי שיתרסק ונמצא בפוסט טראומה אז הוא ניגש אלינו... רובם לא מסוגלים".

מונק התייחס לסיפורים הקשים שמגיעים ל"בית חם": "אנחנו מקבלים דברים מזעזעים. נשים שמתקשרות אלינו ואומרות 'בעלי חזר משדה הקרב, הוא לא בעלי, הוא יושב ובוהה על הספה, הוא לא עם הילדים, הוא כל הזמן נכנס להתקלח, הוא כל הזמן שואל אותי תגידי את מריחה משהו? אני כל הזמן מריח משהו'. כל בעל מקצוע מבין שהאנשים האלה בטראומה, שתתפתח חלילה לפוסט טראומה. האחריות שלנו להיות פרואקטיבים".

אריה מונק, מנכל "בית חם" לבריאות הנפש, התייחס בועדת הבריאות של הכנסת לסיפורים הקשים שזורמים אליהם. צילום: ערוץ הכנסת

עמותת "בית חם" מעניקה שירותי טיפול ושיקום בקהילה כבר מעל 25 שנה. אלפי אנשים המתמודדים עם משברי חיים שונים זוכים לתהליך טיפולי-שיקומי, באמצעות צוות של כ-400 עובדים עם ניסיון טיפולי רב הנותנים מענה מקצועי, מגוון ורגיש תרבות. העמותה מפעילה 7 מרפאות לבריאות הנפש ברחבי הארץ, ושני גופים גדולים לטיפול וליווי נפגעי ונפגעות טראומה מינית - מרכז "בנפשנו" ומרכז "בליבנו".