איכות החיים בישראל בקרב הגברים הייתה גבוהה יותר במרבית מדדי איכות חיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2022, כאשר מתוך 59 מדדי איכות חיים, מצבם של הגברים היה טוב יותר ב-23 מדדים, בעוד שמצבן של הנשים היה טוב יותר ב-16 מדדים. ב-20 מדדים נוספים היה שוויון.

מנכ"ל עמותה לבריאות הנפש חושף: הסיפורים הקשים שבצד השני של שפופרת
משפחתה של עדנה בלושטיין, שנרצחה בפיגוע ברעננה: "אוהבים אותה לנצח ונורא מתגעגעים"

מהפילוח עולה, כי בתחום איכות התעסוקה, מצבם של הגברים היה טוב יותר ממצבן של הנשים במרבית המדדים: שיעור המועסקים שחשים שתפקידם מאפשר קידום בעבודה עלה בקרב גברים וירד בקרב נשים, ולאחר שוויון בשנת 2021 אשתקד נוצר פער של 6% לטובת הגברים.

במדד האבטלה הממושכת מצבן של הנשים היה טוב יותר ממצבם של הגברים והפער במדד הצטמצם מ-22% בשנת 2021 ל-12% ב-2022.

בתחום הביטחון האישי מצבן של הנשים היה טוב יותר ממצבם של הגברים במדדים: היפגעות מאלימות או מאיום להשתמש באלימות, שיעור ההרוגים והפצועים קשה בתאונות דרכים ושיעורי מקרי הרצח (בו גדל הפער מ-4.4 ב-2020 ל-6.5.

לעומת זאת, תחושת הביטחון ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשכה בקרב נשים הייתה נמוכה יותר ובהיפגעות מהטרדה מינית קיים פער של 85% לרעת הנשים (לעומת פער של 71% ב-2021).

בתחום הבריאות, מדדי תוחלת חיים, דיווח עצמי על עישון ואורח חיים בריא קיים פער לטובת נשים. תוחלת החיים הממוצעת של נשים עומדת על 84.8 שנים, לעומת 80.7 בקרב הגברים. שנות חיים בריאים בקרב הנשים עומדת על 67.6 שנים לעומת 67.1 שנים בקרב גברים.

במדדים של תחושת דיכאון ובמקרים חדשים של שאתות ממאירות (סרטן) קיים לעומת זאת פער לטובת גברים. מדד תחושת הדיכאון הפער בין המינים קטן מ-26% בשנת 2021 ל-15% בשנת 2022.

בתחם דיור ותשתיות היה אשתקד שוויון בין המינים במדדי שביעות רצון מהדירה ומאזור המגורים ופער לטובת הנשים בשביעות רצון מהתחבורה הציבורית.

בנוסף, חלה עלייה בחוסר שביעות רצון ממשך ההגעה לעבודה בקרב שני המינים ונוצר פער של 7% לטובת גברים, לאחר שוויון בין המינים ב-2021.

בתחום חינוך, השכלה וכישורים, מצבן של הנשים היה טוב יותר במרבית המדדים. שוויון היה בשיעור המתקשים במתמטיקה במבחן פיזה (ב-2018) היהפער של 19% לטובת נשים).

שיעור הזכאים לבגרות עם חמש יחידות במתמטיקה בקרב גברים היה גבוה יותר מהשיעור בקרב נשים (17.4% לעומת 11.3% בהתאמה).

בתחום מעורבות אזרחית וממשל, במדד האמון במערכת המשפט הצטמצם הפער של 8% לטובת גברים מ-2021 והגיע לשוייון ב-2022.

במדד שיעור הערבים במגזר הציבורי, היחס בין גברים לנשים השתנה מפער של 4% ב-2021 לטובת הנשים לשוויון אשתקד ובמעורבות אזרחית השתנה היחס מפער של 5% לטובת הנשים ב-2021 לשוויון.

בתחום הסביבה, היה פער לטובת הגברים במדד שביעות רצון מהניקיון באזור המגורים ורעש חיצוני שמפריע בדירה ושוויון במדד שביעות הרצון מפארקים ומשטחים ירוקים באזור המגורים. בתחום רווחה אישית וחברתית, בחצי מהמדדים היה שוויון בין המינים ויתרן קל לגברים.

מצבם של הגברים היה טוב במדדים: תחושת בדידות, תחושת אפליה ותחושת יכולת להתמודד עם בעיות. לעומת זאת, מצבן של הנשים היה טוב יותר במדד התחושה שאין על מי לסמוך בעת משבר, או מצוקה, בו הפער בין המינים עלה מ-44% ב-2021 ל-56% אשתקד.

בתחום רמת חיים היה שוויון בין המינים בשביעות הרצון מהמצב הכלכלי. בתחום פנאי, תרבות וקהילה, היה שוויון בשיעור המעורבים בפעילות התנדבותית, לעומת פער של 13% לטובת גברים ב-2021. במדד אי השתתפות בפעילויות פנאי עקב חסמים כלכליים, קיים פער של 16% לטובת גברים.

בתחום טכנולוגיית המידע, שיעור התעסוקה של ברים בתחום ה-ICT היה גבוה בשיעור של 48% מזה של נשים ושיעור הגברים העושים שימוש בשירותי ממשל מקוונים היה גבוה ב-10% לעומת הנשים. לעומת זאת, במדד שיעור השימוש באינטרנט לא היה הבדל בין המינים.