הממשלה אישרה היום (ראשון), את הצעת שר החקלאות ח״כ אבי דיכטר להגדלת המכסה לעובדים זרים בענף החקלאות ב-10,000 עובדים נוספים.

עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, נפסקה עבודתם של כ-25 אלף פלסטינים בענף החקלאות. מאז, ענף החקלאות סובל ממחסור חמור בידיים עובדות, הן בדרום ובצפון והן בשאר אזורי הארץ. בעיה קשה זו מעכבת ומונעת מהחקלאים בישראל ומהחקלאות הישראלית להמשיך ולייצר את הדרוש לטובת ביטחון המזון של אזרחי ישראל. 

החלטת הממשלה שאושרה, תאפשר להעסיק באופן קבע כ-10,000 עובדים זרים נוספים לחקלאות. בטווח המיידי, תוספת זו תוביל להמשך צמיחה ושגשוג של החקלאות הישראלית, וכן תיתן מענה למצוקת החקלאים בארץ שזקוקים לידיים עובדות באופן דחוף.

תוספת זו מצטרפת להגדלה ב-9,000 עובדים זרים שאושרה רק לפני מספר חודשים ביוזמת שר החקלאות. כמו כן, מאז נכנס השר דיכטר לתפקידו, ולאחר אישור החלטת הממשלה הנ''ל, יכנסו לישראל קרוב ל-20 אלף עובדים זרים לענף החקלאות - הגדלה שתעמיד את המכסה על יותר מ-50 אלף עובדים זרים בחקלאות.

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח בירך על ההחלטה: ״מדובר בצעד מבורך ומאוד משמעותי עבור החקלאות הישראלית בימים אלו. המלחמה יצרה מחסור קשה גם  כתוצאה מעזיבת העובדים הזרים - וגם בשל סגירת כניסת העובדים פלסטינים. לכן, חייב היה לתת מענה ראוי ומהיר לחקלאים - כדי למנוע נזק עתידי לגידולים ומחסור בתוצרת המקומית לצרכן. יש להמשיך במגמה הזו - להסיר חסמים, להוריד עלויות לחקלאי ובכך להבטיח את ביטחון המזון לאזרחי ישראל. אנו מודים לשר החקלאות על ההבנה המהירה של גודל ועומק האירוע של העובדים לחקלאות ועל המענה שבא בעקבותיו״.