קרן קיימת לישראל ומועצת הדבש הודיעו על מבצע נטיעות מיוחד לרגל ט"ו בשבט של כ-45 אלף עצים צופניים, רובם בסמיכות לשטחים חקלאיים בצפון ובדרום, שנפגעו במלחמה.

מבצע הנטיעות נועד להציג את דבורת הדבש, המצאת בסכנת הכחדה. במועצת הדבש התריעו, כי תופעת היעל ו הדבורים מתרחבת משנה לשנה בעולם ויוצרת חששלעתיד ייצור מזון מן הצומח. זאת, מאחר ודבורת הדבש הינה המאביקה (מפרה) המרכזית בטבע, האחראית להאבקת כ-80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם.

הסיבה העיקרית הנחקרת לתופעת היעלמות הדבורים, הינה מחסור במזון לדבורים - צוף פרחים, הנובעת, בין היתר, ממשבר האקלים ואירועי קיצון המשפיעים על הפריחות, לצד מגמות עיור וצמצום האזורים החקלאיים.

במסגרת פרויקט הנטיעות הייחודי, מגדלת קק"ל מדי שנה עבור הדבוראים, עשרות אלפי שתילי עצים ושיחים צופניים, שניטעים ברחבי הארץ בשיתוף הדבוראים (מגדלי הדבורים) בצפון ובדרום.

לדברי, חגי יבלוביץ, מנהל מדור הזרעים בקק"ל, תהליך החלוקה של השתילים נעשה בשיתוף פעולה מלא עם מועצת הדבש והדבוראים ובשנים האחרונות נעשה תהליך של דיוק וייעול התהליך, במטרה לסייע לדבוראים ולענף הדבש ובו בזמן לקבל את כל שרותי המערכת שנותנים העצים, כגון קיבוע פחמן, יצירת חמצן, שמירה על הקרקע מסחף ומפלישות בית גידול לבע"ח ועוד".

מנכ"ל מועצת הדבש, אופיר רייך,  ציין, כי השנה הדבר חשוב מאין כמותו בשל הצורך לשמר את ענף החקלאות וייצור המזון לתושבי ישראל, ולהפריח מחדש את שטחי החקלאות בצפון ובדרום. 

בתוך כך, קק"ל הודיעה, כי לאחר הרס יישובים ושטחים חקלאיים בשל המלחמה בדרום ובצפון, כ-400 אלף נטיעות יערכו לרגל ט"ו בשבט באתרי קק"ל באזורים שונים.

קק"ל הזמינה משפחות וקבוצות מאורגנות לקחת חלק מהאירועים השונים במרחבים. השנה ישנה חשיבות עליונה באירועי הנטיעות בזמן הלחימה, המסמלים את התחדשותה של מדינת ישראל.

מנהל הבטיחות הארצי בקק"ל, אורי שמואלי אמר, כי שטחי הנטיעות נבדקו על ידי העובדים האמונים לכך, שהסירו את המכשולים והמפגעים.  הוא ציין, כי בורות הנטיעות הוכנו בהתאם ועל הנוטעים לשים לב לנוטעים אשר נמצאים עימם בשטח.

 לדבריו, בסיום הנטיעה, מומלץ לנקות את הידיים טרם אכילה ושתיה ויש להישמע לקול המדריכים, אשר יתנו הנחיות בטיחות לנוטעים. "אנו שמחים לקדם את אירועי ט"ו בשבט המסמלים את הצמיחה המחודשת של מדינת ישראל מתוך המשבר והקושי", ציין.