אלפי מוחות יצאו הערב (רביעי) לרחובות לצעדה המונית בדרישה לקבינט לעסקה עכשיו. מחאת הנשים היא התארגנות של נשים מכל רחבי הארץ שלוקחות בה חלק 10,000 נשים כחלק מארגוני נשים, מובילות דעת קהל וח״כיות במטרה להשיב את החטופים והחטופות ולקדם עסקה.

מחאת נשים למען עסקת חטופים (צילום: גפן דידי)
מחאת נשים למען עסקת חטופים (צילום: גפן דידי)

׳יום הזעם׳ הוציא גם בגשם כבד עשרת אלפים נשים ב-25 מוקדי הפגנות מתואמים בכל רחבי הארץ. אלו מיישירות מבט ודורשות מהקבינט להשיב את החטופים - לפני כל דבר אחר, בייחוד לאחר העדויות הקשות על התעללות מינית בשבי. יותר מ-130 ארגונים וגופים תמכו במחאה, ואפשרו לנשים ולגברים למחות במהלך היום מראש פינה בצפון - ועד מצפה רמון. 

מטעם מחאת הנשים להשבת החטופים נמסר: ״התאחדנו כדי לא לשתוק עוד. אנו יוצאות לרחובות כדי לבחור בחיים לפני כל דבר אחר. נשים היו ועודן משנות מציאות וכך נעשה גם הפעם. אנו כואבות וכועסות אך לראשונה יש בנו תקווה. נתאחד יחד נשים מכל המגזרים, בקריאה לקבינט לקדם עסקה להחזרת החטופים״. 

ארגון ׳בונות אלטרנטיבה', שיצא להפגין היום יחד עם ארגוני הנשים במסר לממשלה: ״הזמן אז"ל, החזירו אותן הביתה עכשיו. אתמול נחשפנו לעדויות קשות נוספות בדבר ההתעללויות המיניות הקשות שהחטופות והחטופים שלנו עוברות בשבי החמאס על בסיס יומיומי. ממשלת ישראל חייבת להבין שהזמן אז"ל. מורן זר קצנשטיין, מייסדת בונות אלטרנטיבה אמרה: ״שעון החול מגיע לסופו, ולא ידוע לנו כמה חטופות וחטופים עדיין בין החיים. על הממשלה לעשות הכול כדי להחזיר אותם ואותן בהקדם, ללא עיכובים נוספים".