שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, הודיע היום (שלישי) כי יאמץ את החלטת הצוות המקצועי והודיע על הפסקת ייצור החשמל תחנת הכוח הוותיקה רידינג בתל אביב. במסגרת המהלך המתוכנן להפסקת ייצור החשמל ברידינג, שטח התחנה יפונה וישמש למטרות אזרחיות ולהרחבת שטח החוף.

החלק הנותר ישמש את משק החשמל לטובת צרכים ירוקים וחדשניים, שיכללו אגירה וכבל הולכת חשמל תת ימי. ההחלטה אמורה להביא להפחתת זיהום האוויר ולהביא יתרונות למשק החשמל ולאיכות הסביבה. במהלך סיור שערך כהן בתחנת רידינג, הוא הכריז על ההחלטה שלא יהיה עוד ייצור חשמל מגז טבעי בתחנת הכוח רידינג.

אלי כהן בסיור בתחנת הכוח ברידינג (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)
אלי כהן בסיור בתחנת הכוח ברידינג (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)

בחברת החשמל מעריכים כי ההחלטה צפויה לחסוך לצרכני החשמל מיליוני שקלים, בעקבות ביטול יחידות ייצור זמניות באתר ברידינג, שתוכננו ואין בהן יותר צורך. עם זאת, עדיין לא ברור מתי החיסכון בהשקעה יתורגם לחיסכון בתעריף החשמל של כלל צרכני חברת החשמל.

"זוהי בשורה חשובה תושבי גוש דן, אזרחי ישראל ואיכות הסביבה. אנחנו הופכים את ייצור החשמל בישראל ליעיל ונקי יותר ומחזירים את החוף לתושבים", ציין כהן.

"אני מברך את השר על החלטה מקצועית וראויה, שמתאימה לעת הזו", ציין מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר – "ההחלטה מעניקה מענה לצרכים האנרגטיים של המדינה לשנים הבאות, באיזון ראוי במבחן עלות מול תועלת. עמדתה הנחרצת של חברת החשמל לגנו את השיפוץ ובכך למנוע הוצאת כספי ציבור, התקבלה במלואה, לאחר תקופה ממושכת של דיונים עקרים".

יו"ר רשות החשמל, אמיר שביט אמר: "הרשות מברכת על ההחלטה להשתמש באתר רידינג לטובת צורכי משק החשמל ותומכת בראייה של קידום אגירה במרכזים אורבניים, לאור פיתוחם, קידום החבורה החשמלית בהם והביקוש הגובר".