"דרום אדום" חוזר: החל מה-2 בפברואר ולאורך ארבעת סופי השבוע לאחר מכן יתקיימו אירועי ״דרום אדום - פורחים מחדש״ בנגב המערבי. הפעילות אושרה היום (שלישי) בהתאם להערכת המצב הביטחונית, ולצד התאמות שנעשו בשל המלחמה. האירועים בפסטיבל יכללו מרוץ להשבת החטופים והנעדרים, צעדת כלניות לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל - מההוגים ומהיוזמים של פסטיבל "דרום אדום" ויושב ראש המועצה האזורית שער הנגב, סיורים מודרכים ועוד.

לקראת עסקת חטופים? המסר של בכיר החמאס והרמז מהבית הלבן
ממשיכים את המורשת: היוזמה החדשה לזכר אופיר ליבשטיין ז"ל
יישוב חדש בנגב על שמו של ראש המועצה שנרצח בטבח

אופיר ליבשטיין  (צילום: פלאש 90)
אופיר ליבשטיין (צילום: פלאש 90)

הפסטיבל יתקיים בחלק המזרחי של גזרת הנגב המערבי, ויהיו חסימות בכביש 4 מצומת יד מרדכי ועד למעבר ארז ובכביש 232 מצומת שער הנגב ועד לכרם שלום במהלך סופי השבוע בהם מתקיים האירוע. המרחב יתוגבר בכוחות צה״ל ומשטרת ישראל. מצורפת מפת החסימות המלאה.

מפת החסימות לקראת פסטיבל ''דרום אדום'' בצל המלחמה (צילום: אתר צה''ל)
מפת החסימות לקראת פסטיבל ''דרום אדום'' בצל המלחמה (צילום: אתר צה''ל)

עם זאת, חלקו המערבי של העוטף עדיין מוגדר כשטח צבאי סגור בשל המלחמה. לכן, קיים איסור לחצות גדרות, לנוע בדרכי עפר לא מסומנות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים. כוחות הביטחון מזכירים, כי עקב חשש להימצאות נפלים או תחמושת במרחב בעת היתקלות בחפץ חשוד אין לגעת בו ויש לדווח למוקד 100 של המשטרה, ולפעול על פי הנחיות גורמי הביטחון במרחב.

עוד הדגישו כוחות הביטחון כי לא תותר תנועה במרחב השטח הצבאי הסגור, מלבד תנועת תושבי היישובים המתגוררים בשטח זה - ורק בהצגת תעודת זהות.

למידע נוסף ולאירועים במהלך "דרום אדום": https://www.habsor.co.il/

להנחיות ההתגוננות המלאות, היכנסו לאתר "פיקוד העורף": https://www.oref.org.il/12487-15896-he/Pakar.aspx