מחבלים פתחו באש היום (שלישי) לעבר בית בקיבוץ מירב שבגלבוע. בפיגוע לא היו נפגעים, אולם נגרם נזק לרכוש. כוחות ביטחון שהיו במרחב הגיבו בירי לעבר מקור הירי ופתחו בסריקות אחר המחבלים. 

אורן הניג, בעל הבית שנפגע מירי מחבלים בקיבוץ מירב שבגלבוע מספר ל״מעריב״ על האירוע: ״אני נמצא במילואים בדרום, ואשתי נשארה בבית עם הילדים. פתאום הם שמעו צרור יריות, והבת הקטנה שלי שהייתה מתחת לחלון המטבח, שמעה זכוכיות מתנפצות - ורצה לאימא. לאחר מכן, התגלה שפגע קליע בחלון שלנו והזכוכית התנפצה לגמרי״, מתאר.

״המציאות היא בעייתית כשלא פועלים למיגור הבעיה מהשורש - כל כמה זמן  יש מישהו שיורה במכוון כדי לפגוע בנו מהכפר ג׳ילבון ביהודה ושומרון שסמוך לקיבוץ. צה״ל צריך לצאת ולאסוף נשקים מג׳נין וג׳ילבון - ולצאת למלחמה נגד מי שרוצה להרוג אותנו ולא לחכות לאסון. יש אויב שאוגר נשק ומשחק איתנו באש קטנה. הייתה תקופה שהיה שקט יותר ולא היו אירועי ירי לקיבוץ מאחר שצה״ל היה בכפר - ועכשיו התחלפו הכוחות שם והתגבר הירי מחדש. אני חושב שחייב לפעול נגד כל מי שרוצה לפגוע בעם ישראל״, קובע.

 ״לתושבים אצלנו יש פחד מה יקרה אם יום אחד אנשי ג׳נין או ג׳ילבון שנמצאים כמאות מטרים מהקיבוץ, יחליטו לקחת את כל הנשקים שלהם - ולעלות אלינו ליישוב. אני לא מבין למה עדיין לא פועלים נגדם מהשורש, כי הם עדיין לא על הגדר שלנו? מי יבטיח לנו שזה לא יקרה גם לנו? מאז ה-7 באוקטובר, אנשים בחרדות, לא נרדמים בלילה מחשש שתרחיש כזה יקרה גם כאן, וזה משפיע מאוד על החוסן הנפשי שלנו״, אומר.