בדף הפייסבוק של עמותת למען חיות הבר התפרסם לאחרונה עוד סיפור מיני רבים על הצלת ציפור נודדת שנפגעה מירי ציידים. אביהוא שרווד, מייסד העמותה, מסביר: "מדי שנה, יותר מחצי מיליארד ציפורים חוצות את הארץ. הן עוברות דרך ארוכה ומייגעת של אלפי קילומטרים ללא עצירות למנוחה או לאכילה, וכשהן מגיעות אלינו הן רעבות מאוד. חלקן ניזונות ממכרסמים ומעופות, וחלקן מדגים בבריכות הדגים השייכות ל־15 משקים קיבוציים בעמק המעיינות, שזה מקור הפרנסה שלהם". "מזנון הציפורים" הזה גורם לחקלאים נזקים המוערכים בכ־5 מיליון שקל, ובנוסף הם מוציאים עוד כ־500 אלף שקל על הרחקת הציפורים באמצעי "אל פגע"' (גירוש הציפורים מבלי להזיק להן). ישראל חתומה על אמנה בינלאומית להגנה על הציפורים הנודדות, ולפיכך המדינה אוסרת על ירי בחלק ממיני הציפורים. עם זאת, יש כאלה שדמם מותר. 

"לא כל אחד רשאי לירות בציפורים", אומר שרווד, "יש גם מכסה יומית מותרת של פרטים מכל מין. אבל למרבה הצער, עדיין ניתנים היתרים להריגת ציפורים. הם לא תורמים דבר לפתרון הבעיה, ואפילו עולים למדינה ולנו במרפאת העמותה בהוצאות אדירות על טיפול בעופות פצועים". 

"המדינה חייבת להתערב ולאסור על ירי באופן גורף, ובמקביל לפצות את החקלאים על הנזקים שנגרמים להם. כדי להגן על הציפורים באמת, צריך להגן על פרנסתם של החקלאים" מוסיף שרווד, "אם הציפורים לא יאכלו כאן בארץ, הן ימותו, כי אין להן מקום עצירה אחר. ישראל היא המפלט האחרון שלהן. אם הלהקה העולמית של השקנאי האירופי, למשל, לא תוכל לעצור בארץ, המין הזה פשוט ייכחד מהעולם".