שלשום צוין היום הבינלאומי לנשים ונערות במדע, במטרה לעודד נשים לעסוק בתחומי המדעים, שבהם עדיין קיימים פערים משמעותיים בין גברים לנשים. ליאן בוכניק ושירלי חלימי, תלמידות כיתה ח' מבית הספר תמר אריאל בנתניה, משתתפות בתוכנית "קידום נערות במדע" ביוזמת לוריאל ישראל, ובתוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" מבית כל ישראל חברים – אליאנס.

הן ממחישות שעם החשיפה לכלים הנכונים אפשר לשנות את תמונת המציאות כבר מגיל צעיר. שירלי, בת 14, עלתה מצרפת בגיל 7. בסביבתה דיברו על ההבדלים בין נשים לגברים, אבל בבית תמיד אמרו לה שאם היא תרצה - הכל פתוח בפניה, ושתוכל להגיע אפילו רחוק יותר מגברים.
כיום ניתנה לה גם האפשרות להתחיל ליישם זאת, במסגרת השתתפות בתוכנית שבמסגרתה היא מקבלת כלים להגשים את החלום האישי שלה - להיות חוקרת מוח כשתהיה גדולה.

ליאן, משתתפת נוספת בתוכנית, מספרת: "מודל ההשראה שלי הוא רופאה שטיפלה בי במקצוענות וברגישות כשהייתי תינוקת. הייתי צריכה לעבור ניתוח מסכן חיים, והרופאה הזאת הצליחה להציל את חיי. בהשראתה, כשגדלתי ידעתי שגם אני רוצה להיות רופאה, ועכשיו רק צריך למצוא את הדרך לשם".

היא מוסיפה: "בעזרת התוכנית אני מקבלת הכוונה, השראה וכלים. לאחרונה עברנו סדנה שעוזרת לנו לקבוע מטרות קרובות בדרך להגשמת החלום. והנה כבר יש לי מטרה קרובה, אני מתחילה בשנה הבאה ללמוד לתואר ראשון בביולוגיה".

ד"ר לנה אגיב, מנהלת הרגולציה והמחלקה המדעית של לוריאל ישראל, בוגרת תוכנית דומה בעצמה, מסכמת: "אומנם ישנה מגמה חיובית בשילוב נשים במדע, אך בלי שאנחנו נדחף ונאמין בהן כבר מגיל צעיר, זה לא יקרה. לכל נערה יש חלום, ובעזרת תמיכה, הכוונה וכלים נכונים אפשר לנצח את הסטטיסטיקה ולהפוך את החלום למציאות".