רס"ן במיל' יאיר כהן בן ה-30 מרמת גן נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. כהן ז"ל, נישא בחודש ספטמבר האחרון למעיין ורק בחודשים האחרונים כחייל קצין מצטיין באוגדת עזה. מהנדס בניין במקצועו.

במשפחתו סיפרו בבכי כי הוא היה אמור להשתחרר ממילואים בסוף השבוע לאחר שגויס מחודש אוקטובר. כהן סיים בהצטיינות לימודי הנדסת בניין באוניברסיטת אריאל והחל לעבוד כמהנדס בחברת בניה גדולה. הוא למד בישיבה תיכונית יבנה בר"ג והיה פעיל בסניף בני עקיבא המקומי. במשפחתו הדגישו כי רצה להתגייס לשירות משמעותי בצה"ל, שירת בחטיבת כפיר ועבר וסיים קורס קצינים ולאחר שחרורו מקבע פנה ללימודי הנדסת בניין.

בכל דבר שהוא נגע, הוא הצטיין בלימודים, בצבא סיפר בקול שבור אחיו שי. רחלי כהן דודתו, סיפרה עוד הוא התחתן בספטמבר עם מעיין שמתגוררת בשכונת רמת עמידר ברמת גן ורצה להקים בית. זה לא נתפס שבר נוראי, אבידה ענקית. הוא היה בן הזקונים ודאג תמיד להורים ולמשפחה, ילד חכם ילד טוב, מלא באהבה ובערכים ומאוד צנוע.

בן דודו לירן סיפר: "גדלנו יחד הוא היה גדול ממני בשנה ילד שמח אופטימי חיובי, עם הרבה מאוד ערכים כולם אהבו אותו. הוא היה מחוייב לשירות המילואים ועל הצורך לשמור על המדינה ולנצח. הוא היה צריך להשתחרר בסוף השבוע זה לא יאומן".

חברה של אשתו סיפרה: "הוא היה הכי טוב, מצטיין בלימודים ובעבודה קיבל מצטיין של אוגדת עזה שם היה במילואים שהמ"פ שלו נפצע הוא החליף אותו בתפקידו והיה מאוד נחוש לשרת במילואים. אשתו מעיין לומדת מדעי המחשב באוניברסיטת אריאל ובני הזוג תכננו להקים משפחה בישראל. הלב נקרע למה תמיד לוקחים לנו את הטובים ביות".

דודו חיים אטיאס סיפר: "הוא היה ישר כמו סרגל לא היתה בו אפילו טיפת ערמומיות הוא תמיד בה ממקום טוב עם הרבה ערכים ונתינה זה שבר נוראי למשפחה"

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה-הכהן ספד לו: "איבדנו עוד גיבור מטובי בנינו ועוד משפחה בעיר שהתפללה לשלום בנה וקיוותה להשאר שלמה בתום המלחמה הצטרפה אתמול למשפחת השכול היקרה לנו מכל. רב סרן יאיר כהן, בן 30 תושב העיר, קצין מילואים מצטיין וגיבור אמיתי ונשוי טרי נפל בקרב בעזה. העיר רמת גן פצועה, מדממת וכואבת משרשרת המכות המרות של אובדן בניה הטובים ביותר ומרכינה ראשה בצער גדול ומשתתפת בצער המשפחה. רב סרן יאיר כהן הגיבור נפל בקרב בהגנה על זכותנו לחיות כאן אל מול רצונם הרצחני של המפלצות הנאציות מעזה לחסל אותנו כולנו עד אחרון תינוקנו. אנחנו עם חזק עם צבא שאין כמותו בעולם ואנחנו ננצח כי אין לנו ברירה אחרת וכי אנו חייבים זאת לכל מי ששילמו בחייהם ובגופם שזה לא היה לשווא". 

מחזיק תיק הביטחון בעירייה, עו"ד זוהר ישרים: "מוכשר וכישרוני ידוע במידותיו הטובות ובדרך ארץ שאפיינה אותו. שוחחתי עם שכנתי, עובדת עיריית ר"ג חמתו של יאיר ז"ל אמא של מעיין - הגב' אורלי ימיני , הרגשתי את כאבה העצום והבלתי נתפס. יחד עם כל תושבי העיר אני שולח תנחומים כנים וחיבוק גדול למשפחות כהן, אלקובי וחן היקרות. העיר ר"ג תתמוך ככל הנדרש במשפחת כהן ותחזק את ידם בשעה קשה זו. ולכם משפחת אורלי ויאיר ימיני היקרים אוסיף עוד כמה מילים, אובדן חתנכם קשה מנשוא, אנחנו מכירים שנים רבות ואני יודע מקרוב כמה ערך המשפחה חשוב בעיניכם, קבלו ממני חיבוק גדול, הישארו חזקים, שכונת רמת עמידר בפרט והעיר ר"ג עומדת לצידכם".