היום (רביעי) התקיים דיון בוועדה המיוחדת לפניות הציבור באשר לסיוע למשפחות הנפגעים והנרצחים במסיבות "הנובה" ו"פסיידאק", והיישובים. רחל משה, אמו של עוז עזרא ז"ל, צרחה בכאב: "אני לא יכולה! אני רוצה להשתגע! לקחו לי את התינוק שלי את הילד שגר איתי בבית". עזרא, בן 23 במותו, התגורר בחולון והוא הבן הצעיר מתוך ארבעה אחים להוריו רחל ומאיר עזרא. גם בת זוגתו נרצחה במסיבה.

הסלמה משמעותית: הרוגה ושבעה פצועים בינוני וקל בפגיעה ישירה בצפת
לראשונה: משפחות שורדי הנובה יקבלו כלים מקצועיים להתמודדות עם הטראומה
100 ימים בשבי החמאס בעזה: הפנים והשמות של החטופים

רחל משה אמו של עוז עזרא דיון בוועדת המיוחדת לפניות הציבור עם משפחות נרצחי הנובה והפסיידאק (צילום :ערוץ הכנסת)

"אנחנו לא ישנים בלילות, חיים על כדורים. אנחנו חיים כמתים - ממש ככה. אני 20 קילו ירדתי במשקל. לא הייתי מעשנת ואני מעשנת. אני חיה על קפה וסיגריות. נהייתי אנורקסית. מישהו יכול לעזור לי?", צרחה בכאב.

יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת יצחק פינדרוס ויו"ר סיעת יהדות התורה, ניגש אליה והניח יד על הכיסא שלה, תוך כדי שנשמעו קריאות האשמה: "איפה שר האוצר איפה?". רחל המשיכה ושאלה בחריפות: "למה אני צריכה לבוא כל שני וחמישי לבוא לכנסת לבכות לספר מה קרה לילדים שלנו? איפה שר האוצר של מדינת ישראל? הם שומרים את הכסף בכיס ומחכים. למי הם שומרים את הכסף?".

היא הפצירה: "תתנו לנו כל מה שמגיע לנו. מה שאנחנו צריכים. הכל. אנחנו צריכים לקבל אנחנו לא צריכים להתחנן שייתנו לנו. באמת שזה לא עובד ככה". חברת הכנסת קארין אלהרר אמרה: "בחסד ולא בזכות". 

"אני לא יכולה להיכנס לבית אני כל היום נמצאת אצל אחים שלי. קשה לי להיות בבית קשה לי להיות בבית קשה לי", צרחה בכאב. "אני פוחדת לפתוח חלון, 20 פעם אני סוגרת את הדלת בלילה. באה לראות אם סגרתי. הולכת באה. שמה כיסאות בדלתות. מה זה, אני צריכה לחיות בפחד במדינה שלנו? זה המדינה שלי, אני צריכה לחיות בכל הטוב שבעולם. די כבר נמאס. אין לי כוח כבר אין לי כוח. הכל ברח לי מהראש, הזיכרון".

אתר מסיבת ''נובה'' לאחר ה-7 באוקטובר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אתר מסיבת ''נובה'' לאחר ה-7 באוקטובר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

לפני כחודש, התקיים בוועדה לביטחון לאומי דיון על חקירת נסיבות מותם של נרצחי "הנובה", ובו משפחות הנרצחים דרשו מידע על רגעיהם האחרונים של יקיריהם.  "המחדל הכי גדול היה שהביאו לי רק גופה לקבור אותה. לא נתנו לי אפילו לפתוח את השק. לא מדובר בחתול בשק שקיבלתי - מדובר בבן האהוב שלי", אמרה אימו של אריאל ביטון ז"ל, הדר פיטוסי גולן.

עוד נאמר בדיון "משפחות הנרצחים מהמסיבה ברעים טוענות שהופקרו ולא קיבלו התייחסות מגורמים רשמיים", כי משפחות הנרצחים הקימו בעצמן גוף שנועד לתכלל אותן - כיוון שבמדינה לא היה ארגון שעסק בנושא, לדבריהן.

זאת למרות שבחודש דצמבר האחרון מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, נפגש עם נציגי משפחות נרצחים ממסיבות ה"נובה" ו"פסיידאק", ואמר: "נקדם הצעת החלטה ממשלתית שתיתן תוקף מחייב לבעיות הרבות של הנפגעים ומשפחות הנרצחים כתוצאה מהאסון הנורא". בפגישה הוצגו בפני משפחות הנרצחים את מעטפת התמיכה שסיפקה עד כה המדינה כדי לסייע להן, ונציגי המשרד למדו מהמשפחות על צרכים ודרישות ייחודיים במטרה לתת להם מענה נוסף שלא קיים בחוק ובתקנות.

בתחקיר של המשטרה, דווח כי 364 נרצחו במהלך המתקפה במתחם המסיבה ("נובה"), ו-40 בני אדם נחטפו מהמתחם.