אלפים מתושבי העיר שדרות פונו מביתם מאז האסון של ה-7 באוקטובר. רובם שוכנו במתחמי המלונות בים המלח ובאילת. חזרתם הצפויה של תושבי עוטף עזה המפונים לביתם, היוותה נקודת ציון לטובה וסיבה מצוינת לקיים אירוע. היזם רוני דואק, שמאז השבת השחורה מוטרד ומטריח את עצמו בעניין חוסנם ורווחתם של תושבי שדרות, נרתם הפעם לטובת הפקת אירוע פרידה שלהם מהעיר המארחת.  

"נתניהו ניצח ניצחון מוחלט"; "תם עידן": התגובות להתפטרותו של רונן צור
גילתה בשבי החמאס שבנה נרצח: "קיבלתי, הפנמתי ולא התפרקתי"

בתחילת המבצע, הבין דואק שילדי העוטף יתקשו להשתקם, אם ימשיכו לקבל טיפולים פסיכולוגים בלובי של המלון ולהחליף מטפלים כל שבוע. לצורך שיפור התנאים, הוא יצר שותפות עם ראש עיריית שדרות וראשי רשויות נוספות ובנוסף שיח שוטף עם גופי הטראומה המובילים בישראל. הגורמים הללו סייעו לו להבין את הצרכים ולזהות את הפערים, מה שהביא את דואק לגייס מטפלים ומתנדבים למשימה.

הפרויקט נקרא: "חוסן ילדינו", מטרתו הוגדרה כשיקום חוסנם האישי של ילדי ונערי שדרות ויישובי המועצה האזורית אשכול, מדובר על אוכלוסייה המונה כ-10 אלף צעירים. שני ארגוני החברה האזרחית שייסד דואק, "שיתופים" וציונות 2000", נרתמו למשימה, כך גם נציב שב"ס לשעבר אשר וקנין וגם אחרים. 

שני מרכזי ענק, הוקמו "יש מאין" באילת ובים המלח, שכללו 15 אוהלי טיפול ממוזגים, בהם זכו הילדים לטיפולים פרטניים. מדובר בטיפול ע"י מטפל קבוע, שאמור להמשיך את הרצף הטיפולי בהם במהלך השנה הקרובה, גם לאחר חזרתם לביתם. עד כה בוצעו במסגרת המיזם 28 אלף טיפולים במתחמי "חוסן ילדינו" ו-44 אלף מפגשים עם ילדים במעל ל-3,000 פעילויות חינוכיות.

מלבד מתחם הטיפולים הפרטניים באוהלים, כלל כל אחד משני המרכזים הטיפוליים גם אוהל טיפול משפחתי/קבוצתי ומתחם פנאי, בו פעלו פעילויות חברתיות כמו: חוגים וסדנאות ופעילויות ספורט. המודל הטיפולי שטופח במקום, מכיר בכך שהיכולת לבנות את חוסנם האישי של הילדים טמון גם בכוח של פעילויות קבוצתיות תומכות, שביכולתן לפתח מסוגלות ומנהיגות.

שרית ויזגרין, מנהלת מתחם השחר של "חוסן ילדינו" באילת ציינה: "בארבעת החודשים האחרונים, תושבי שדרות הפכו להיות חלק מהעיר אילת. בזכות טיפולי חוסן, הצלחנו למשוך יותר ויותר בני נוער וילדים משדרות ויישובי הסביבה, שבהתחלה ביקשו להסתגר בחדרים במלונות והיום שותפים מלאים בפעילות כושר קרבי, הדרכות ספורט ימי ועוד. זו ההזדמנות שלנו להגיד תודה לצוותי החוסן הטיפוליים ולצוותים החינוכיים שעזבו הכול, וירדו ביחד עם המפונים לאילת על מנת שיוכלו לתת מענה לאותם ילדי מפונים. המשימה שלנו להמשיך ללוות את המפונים בתקופה הקרובה – למען המשך בניית החוסן של ילדי העוטף".