על רקע המלחמה המורכבת והחגים המתקרבים, עולה חשש לפיו המפונים בעקבות המלחמה שמתגוררים במלונות, ייאלצו להתפנות.  סמנכ"ל רשת מלונות 'אפריקה ישראל', אסף בן דב, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ב-103FM ותיאר את ההיערכות לפסח הקרוב.

מפוני קיבוץ בצפון התבקשו לעזוב את המלון: "מערערים לנו את היציבות בשביל כסף"
"ישרוטל" מסרה הודעה דרמטית, המפונים זעמו: "הפסקנו להיות בשר תותחים"

"יש כרגע ביקוש בעיקר לליל הסדר, ואין עדיין ביקוש לתוך החג. בהחלט יש פניות לא מעטות לאילת, לתל אביב, לירושלים. יש פניות. המלונות עדיין עם מפונים. כל המלונות שלנו עם מפונים, ואנחנו משאירים אותם מה שנקרא ומכבדים אותם. נקודת המוצא שלנו היא שחלקם המרבי יישאר, למרות שיש קצת אי בהירות לגביי זה, נקודת המוצא שלנו היא שהם יישארו. אנחנו מנסים לווסת, אם צריך, בין המלונות שלנו לא עם המפונים אלא עם האורחים האחרים מה שנקרא", אמר בפתח דבריו.

לדבריו, "בשלב הראשוני נאמר על ידי המדינה שלקראת סוף החודש המפונים יתפנו. ידוע שלפחות הצפוניים יישארו. לגביי תושבי הדרום, זה עדיין לא נסגר על ידי המדינה, יש אופציה שהם יישארו עד ה־7 ביולי ואנחנו אמורים להיערך לזה. המפונים בראש ובראשונה אצלנו. שאר האורחים יכולים להגיע למלונות, אבל אנחנו לא מנסים להעביר את המפונים ולא ננסה. למשל, יש לנו קבוצה סגורה של 150 אנשים שסגרה לפסח 7 ימים במלון בנתניה. הם הזמינו את זה לפני ה־7 באוקטובר ואף אחד לא חלם שזה מה שיקרה. אנחנו בדיון איתם עכשיו כי אנחנו רוצים להציע להם לעבור לתל אביב".

"אם הם רוצים דווקא את נתניה אנחנו לא נוציא את המפונים – כי הם קודמים. אנחנו מציעים אלטרנטיביות לקבוצות שהזמינו. קשה לנו לעבוד ככה, אבל אנחנו מנסים. המחירים השנה עומדים על בין 10 ל־15 אחוזים פחות. הדברים הם משתנים ונזילים בהתאם לביקוש ולהיצע. אם נדע שהמפונים יישארו אז מין הסתם המחירים קצת ישתנו", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM