לאחר שהיו אחראיים לגיוס הכספי הכי גדול לישראל מאז מלחמת לבנון השנייה - קהילת יהדות קנדה הגיעה לארץ כדי לחבק את תושבי הצפון והדרום. בסוף השבוע הנוכחי נחתה משלחת של משפחות המשתייכות לקהילה היהודית של קנדה מפדרציות אוטווה, ונקובר, אדמונטון, קלגארי, ויניפג וקנדה האטלנטית. הקהילה כוללת כ-400 אלף איש, שב-7 באוקטובר התעוררו גם הם לסיוט שהזכיר לרבים מהם את השואה אותה הם עצמם, הוריהם וסביהם שרדו. ההלם שלהם מהטבח שאירע - הפך מהר מאוד לעשייה במישור הפילנתרופי. 

חשיפה: הדו״ח הגנוז של 8200 על המחדלים שהובילו לטבח בדרום | בן כספית
לוחם המילואים שחיסל את המחבל בפיגוע בכביש 1: "אני הומו חסר זכויות"

בין היתר, תרמו הפדרציות היהודיות של קנדה למעלה מ-120 אלף דולר שהושקעו למיגוניות בצפון ובדרום. כעת, ׳מגבית קנדה׳ יזמה משלחת של הפדרציות שהגיעו לארץ, במסגרתה בין היתר יזמו אירוע קהילתי ביישוב סמוך הגבול הצפוני - שדה אליעזר אשר לא פונה מתושביו. במהלך האירוע חברו אנשי הפדרציות למכון האומנויות של תל חי יחד עם בני נוער מהיישוב - והתגייסו לשפץ ולצבוע את המיגוניות שאותן תרמו. יש לציין שהמיגוניות הן קריטיות, בייחוד לאור ירי הטילים מהגבול הצפוני, ולאור העובדה שהתושבים לא פונו. 

שרה מאלי, מנכ"לית מגבית קנדה בישראל אמרה, כי ״מדהים לראות את התגייסות הקהילות היהודיות בקנדה למאמץ הישראלי. ב-7 באוקטובר קמנו לאסון שלא ידענו כמותו מאז השואה. לכן, היה חשוב לנו להביא ארצה את כל מי שהיה שותף בתרומות, בדאגה ובעשייה למען מדינת ישראל, כדי שישמעו וירגישו את הסיפורים הקשים, החוויות העוצמתיות - ולצד זה יראו כיצד התרומות שלהם עוזרות לתושבים - שלצערנו המלחמה היא שגרתם. כעת הדאגה והעזרה לאזור הצפוני בישראל היא לא פחות חשובה מהדרום. חשוב שישראלים ידעו שיהודים מכל הקהילות בעולם איתם תמיד במצבי השגרה והחירום״.